Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 21 gości oraz 0 użytkowników.

dzień dzieckaPONIEDZIAŁEK 18.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM&t=94s

Podziel na sylaby nazwy zwierząt w niej przedstawionych, powiedz jaką głoską się zaczynają. Narysuj dowolne egzotyczne zwierzę, którego nazwa zaczyna się na „p” lub „m”.

 

Zadanie 2

 

Ułóż puzzle online:

https://www.miniminiplus.pl/kochane-zwierzaki/gry/zwierzeta-egzotyczne

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Rodzina ważna dla każdego’’- rozmowa przy zdjęciach rodzinnych, doskonalenie umiejętności określania stopni pokrewieństwa w rodzinie. Rodzic pisze na kartkach nazwy poszczególnych członków rodziny. Po wspólnej rozmowie przy albumie rodzinnym zadaniem dziecka jest dopasowanie podpisów do poszczególnych członków rodziny na zdjęciach (mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, prababcia itp.).

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str.34. – dziecko stara się odtworzyć symetryczne wzory doskonaląc spostrzegawczość wzrokową i orientację na kartce.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Przygoda na łące – słuchanie opowiadania O. Masiuk. Proszę, o przeczytanie dzieciom treści opowiadania:

 

– Ale miałem przygodę! Nie uwierzycie, co się stało – krzyknął Tup, wpadając w poniedziałek do przedszkola jak wiosenny wietrzyk, który pani wpuściła przez okno.

– Znalazłeś w lesie marchewkę – podpowiedział Kuba.

Dzieci roześmiały się, a Tup urażonym głosem powiedział:

– Przecież nie jest tak, że wszystkie moje przygody mają związek z marchew­kami.

– Nie, czasem mają związek z kapustą – rzekł Szczypior.

I dzieci znów się roześmiały.

Tup spuścił pyszczek i usiadł w kąciku sali. Tam podeszła do niego Zosia.

– Hej, Tupku, jaką miałeś przygodę? Opowiedz mi. Wiosną na łące muszą się dziać wspaniałe rzeczy.

Tup jednak pokręcił głową i dwie łezki popłynęły mu po pyszczku.

Pani widząc, co się dzieje, zebrała dzieci na dywanie i powiedziała:

– Nie wolno nikomu robić przykrości. Tup poczuł się urażony waszymi żartami.

– Przepraszam – wyszeptał Kuba. – Nie chciałem.

– A ty, Tupku, musisz wiedzieć, że czasem, nawet kiedy się z kogoś trochę śmiejemy, to dlatego że go lubimy i lubimy, kiedy jest wesoło. I nie trzeba wszystkiego brać tak poważnie – Pani zwróciła się do Tupa.

Zając pokiwał łebkiem.

– To opowiesz teraz, co się stało na łące? – zagadnęła Zosia.

– Wczoraj poszedłem z rodzicami na łąkę, bo chcieliśmy poczuć wiosnę.

– Poczuć wiosnę? – zdziwiła się Zosia.

– Tak mówi moja mama – wyjaśnił Tup. – To znaczy, żeby pogrzać się w słoń­cu, zobaczyć, jak łąka się zieleni i przywitać się ze wszystkimi znajomymi, którzy się budzą wiosną – z brzęczącymi owadami i z motylami. Ale nie zdążyliśmy tego zrobić, bo spotkaliśmy wiewiórkę, której ogonek zaplątał się w krzak jeżyn. Po­nieważ krzewy już zaczynają się zielenić, zwierzęta czasem zapominają, że krze­wy miewają ostre kolce. A wiecie, że wiewiórki mają bardzo puchate ogony. I nie mogła się wydostać. Mama i tata nie mogli jej pomóc, bo mają za duże łapki i nie umieli sobie poradzić. Ale ja dałem radę! Bardzo delikatnie rozplątałem jej kitkę.

– To musiało być bardzo niebezpieczne – powiedział Pani. – Nie bałeś się, że możesz się pokłuć?

Tup wyprostował się.

– Wcale się nie bałem, byłem bardzo delikatny.

– Udało ci się? – krzyknął Kuba z przejęciem.

– Tak, uwolniłem wiewiórkę, a mama wyczesała jej ogonek. Wiewiórka była mi bardzo wdzięczna i…

– I co? – niecierpliwiły się dzieci.

– I wieczorem przyniosła mojej mamie przylaszczki, takie kwiatki, które ro­sną wiosną, a mnie marchewkę, żeby podziękować za to ocalenie – dokończył cichutko Tup.

Kuba próbował powstrzymać śmiech, ale nie udało mu się i w końcu wszyst­kie dzieci zaśmiały się serdecznie. A najgłośniej śmiał się Tup.

 

Po przeczytaniu zadajemy dzieciom pytania: Dlaczego Tupowi zrobiło się przykro?; Po co Tup po­szedł na łąkę?; Jaka była łąka?; Kogo Tup spotkał na łące?; Co przydarzyło się wiewiórce?; Kto jej pomógł?; Co dostał Tup w nagrodę?

 

Zadanie 2

 

Praca z Kartami Pracy, nr. 30 – „Wiosenna łąka” – kolorowanie kwiatów i dolepianie elementów według instrukcji, przeliczanie w zakresie 3.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

„Płynie rzeczka” zabawy paluszkowe do wiersza M. Barańskiej.

 

Płynie, płynie sobie rzeczka.  

Dorosły rysuje palcem wskazującym rzeczkę na wewnętrznej stronie przedramienia dziecka.

Idą misie do łóżeczka.

Palcem wskazującym i środkowym kroczy wzdłuż przedramienia, od łokcia do dłoni dziecka.

Pierwszy miś zaśnie dziś,

Dziecko kładzie na otwartej dłoni dorosłego (na łóżeczku) kciuk.

drugi miś zaśnie dziś,

Kładzie palec wskazujący.

trzeci miś zaśnie dziś,

Umieszcza w łóżeczku środkowy palec.

czwarty miś zaśnie dziś.

Dokłada palec serdeczny.

No, a piąty? Ten posłucha,

Dorosły chwyta mały palec dziecka

co wyszepczę mu do ucha….

i delikatnie nim porusza.

 

 

Zadanie 2

 

Woda, ziemia, powietrze – na podłodze rysujemy kredą trzy okręgi w różnych miejscach albo wyznaczamy trzy okręgi za pomocą tasiemki. Umawiamy się z dzieckiem, że jeden okrąg to ziemia, drugi to powietrze, a trzeci to woda. Rodzic mówi „ziemia, woda, powietrze”, zmieniając kolejność, a dziecko w tym czasie musi pobiec do odpowiedniego okręgu. Dla zmyłki można powtarzać te same nazwy po kolei, np. „ziemia, powietrze, woda, woda, ziemia, woda, powietrze, powietrze…”.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj wiersz czytany przez Rodzica, następnie odpowiedz na pytania zamieszczone poniżej.

 

Jadą goście

M. Olechowska, D. Raczyńska

Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

 

Pytania (postaraj się odpowiadać całymi zdaniami)

-         Jakie było wyczekiwane, wyśnione marzenie bohatera utworu?

-         Kto przyszedł na urodziny?

-         Kogo z rodziny zaprosiłeś na swoje urodziny?

-         Wymień członków swojej rodziny (najbliższej i dalszej)?

 

Zadanie 2

 

Wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny. Poniżej w linku zobaczysz przykładowe drzewo genealogiczne. W kolejnym linku znajduje się wzór do uzupełnienia. Wydrukuj lub namaluj go i dokończ rysunek, umieszczając w odpowiednich miejscach namalowane portrety Dziadków, Rodziców, siebie oraz swojego rodzeństwa (jeśli je masz).

Link z wzorem drzewa genealogicznego:

https://i1.wp.com/panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/10/drzewo genealogiczne.png?fit=676%2C956&ssl=1

 

Drzewo genealogiczne do uzupełnienia:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 9 (klasyfikowanie wg dwóch cech, łączenie w pary kostek z taką samą liczbą oczek)

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

„Co się wydarzyło w Pluszątkowie” opowiadanie M. Rosioskiej

 

W Pluszątkowie różnie bywa. Raz jest smutno, a raz wesoło. Czasem panuje zgoda, a czasem wybuchają kłótnie. Pewnego razu przeżyły pluszątka bardzo dziwny dzień. Miały już wtedy pobudowane swoje domki i właśnie się w nich urządzały. Tylko Mucha, która nie mogła się jakoś zdecydować, gdzie sobie postawić domek, fruwała niespokojnie nad Pluszątkowem, napełniając całą osadę dokuczliwym bzykaniem.

Wyszła przed domek Myszka. A Mucha, która w tej chwili przelatywała nad jej domkiem, sfrunęła błyskawicznie w dół i ugryzła Myszkę w nosek.

– Ojej! – pisnęła Myszka i umilkła, bo właśnie stanął przed nią Kot.

– Zabrakło mi kretoniku na firaneczki do kuchni, a ty masz tyle różnokolorowych szmatek. Czy mogłabyś dać mi którąś? – zapytał.

– Nie mam żadnych szmatek! – rozzłościła się Myszka.

A rozzłościła się dlatego, że ją Mucha ugryzła w nosek. Wraca Kot do domu, a tu już przed progiem czeka Pies.

– Przybijałem właśnie półkę – mówi – i zabrakło mi gwoździ.

Zdaje się, że ty masz ich jeszcze sporo.

Czy mógłbyś mi dać chociaż dwa?

– Nie mam już gwoździ – burknął Kot i wszedł do domku.

A burknął, bo był zły, że mu Myszka nie dała kretoniku.

Wraca Pies do domu, a tu już przed domem czeka Prosiaczek.

– Piec w mojej kuchni dymi – pokwikuje płaczliwie – gdybyś mi dał trochę gliny, może bym sobie jakoś poradził. – Nie mam gliny – warknął pies. A warknął tak, bo był zły, że mu Kot nie dał gwoździ.

Wraca Prosiaczek do siebie, a tu przed progiem czeka Miś.

– Zabrakło mi siana do wypchania poduszki – mówi.

– Czy nie została ci przypadkiem zbyteczna garstka?

– Ani źdźbło nie zostało! – fuknął prosiaczek.

A fuknął tak, bo był zły, że mu Pies nie dał gliny.

Wrócił Miś do siebie, usiadł z ponurą miną na progu. A księżyc, wycięty ze srebrnego pluszu i zawieszony nad Pluszątkowem na błękitnej nitce, odwrócił się teraz bokiem i wyglądał jak bardzo cienki rogalik. Minęło pół godziny, a potem godzina i Myszkę przestał boleć nosek. I zaraz sobie zaśpiewała piosenkę:

– Tralala - tralala - tralala!

Była to bardzo ładna piosenka i jak się ją śpiewało, nie można było się już złościć. Spojrzała Myszka na stół. A tam leżały kolorowe kretoniki.

„O! Ten zielony w białe groszki będzie w sam raz dla Kotka – pomyślała – zaraz mu go zaniosę. Na pewno się ucieszy.” – Patrz, co znalazłam jeszcze wśród swoich szmatek – uśmiechnęła się.

– Ten wzór nadaje się do okien w twojej kuchence. Chcesz, to zaraz spróbujemy, jak

to będzie wyglądało? – i raz dwa zrobiła Kotkowi firaneczki.

Myszka poszła do domu.

Siedzi Kot w kuchni, patrzy na okno, na firanki. A właśnie obok okna wisiała półeczka.

„Ach, prawda – przypomniał sobie – przecież Pies nie może przybić półki, bo nie ma

gwoździ. Dlaczego mu ich nie dałem? Mnie już są niepotrzebne”. I prędko zaniósł Psu całą paczkę gwoździ.

– Przynoszę wszystkie – powiedział – wybierz sobie, jakie ci są potrzebne, i weź parę na zapas. W gospodarstwie zawsze się przydadzą. Przybił Pies półkę nad kuchnią, ustawił na niej garnki i talerze.

„Ach! – przypomniał sobie. – Przecież u Prosiaczka piec dymi! Może biedak nawet obiadu nie mógł ugotować? A ja mu nie dałem gliny. Ładny ze mnie sąsiad!”

I zaraz pobiegł do Prosiaczka z dużą bryłą gliny. – Pokaż no ten piec! – zawołał

od progu. – Aha, aha... – mówił, oglądając dokładnie. – Już widzę, co tu trzeba zrobić. Zaraz ci pomogę, to będzie prędzej. Przestał piec dymić i Prosiaczek ugotował kolację. No, teraz jeść i spać. I nagle przypomniał sobie Misia. Przecież Misiowi zabrakło siana do poduszki!

– Ach! – krzyknął Prosiaczek. – Wart jestem, żeby mi natrzeć uszu! Zostawił kolację na stole. Pobiegł do komórki, chwycił wiązkę siana i popędził, aż się za nim kurzyło.

- Misiu! – mówi już w progu ze skruchą.

– Misiu, nie gniewaj się! Nie wiem, co mi się stało, że ci tego siana nie dałem. Ufff!

– tak się zasapałem... Ale to nic. Zaraz pomogę ci wypchać poduszkę! A gdy pachnąca sianem poducha leżała na tapczanie, Prosiaczek powiedział jeszcze:

– Nie gniewasz się już na mnie, Misiu?

– Ależ skąd! – zapewnił Miś, ściskając serdecznie Prosiaczka.

I zaraz zrobiło się wesoło w całym Pluszątkowie. A księżyc wycięty ze srebrnego pluszu i zawieszony nad Pluszątkowem na błękitnej nitce, zwrócił się znowu przodem do Pluszątkowa i wyglądał teraz jak okrągła, pyzata bułeczka.

 

Czytamy opowiadanie i rozmawiamy o jego treści: Kto mieszka w Pluszątkowie?, Co robiły pluszaki w swoim miasteczku?, Jaka przygoda spotkała Myszkę?, Czego potrzebował Kot, Pies, Prosiaczek, Miś?, Kogo zwierzęta poprosiły o pomoc?, Jaka atmosfera panowała w Pluszątkowie?, Kiedy się zmieniła?, Komu pomogła Myszka?, Komu pomógł Kot, Pies, Prosiaczek?, Z jakiego powodu księżyc obrócił się znowu do Pluszątkowa?

 

 

Zadanie 2

 

,,Tak czy Nie” – zabawa typu prawda – fałsz.

Przygotowujemy 2 kartki, jedna z wesołą buzią, druga ze smutną. Czytamy zdania, dziecko ocenia ich prawdziwość pokazując karteczki (wesoła buzia – prawda, smutna buzia – fałsz).

Przykładowe zdania:

Miasteczko Myszki, Kota, Psa Prosiaczka i Misia nazywa się Pluszątkowo.

W Pluszątkowie głośno bzyczała pszczoła.

Mucha ugryzła Myszkę w nos.

Kotek potrzebował młotka.

Miś nie miał siana do poduszki.

Prosiaczek miał zepsuty piec.

Kot chciał mieć firanki.

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza E. Stadtmüller pt. „Zielone żabki”.

 

Zielone żabki

nad zielonym stawem

urządziły sobie

zieloną zabawę.

 

W zielone się listki

ślicznie wystroiły

i w zielonej trawie

walczyka tańczyły.

 

A kiedy pod wieczór

były już zmęczone,

to z pasikonikiem

zagrały... w zielone.

 

Po wysłuchaniu treści, dziecko próbuje odpowiedzieć na poniższe pytania:

-Co urządziły sobie żabki nad zielonym stawem?

-W co wystroiły się żabki?

-Co zrobiły gdy były zmęczone?

 

Zadanie 2

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Bocian i żabka”

Rodzic wyznacza staw, za pomocą np. skakanek, sznurka. Dziecko „żabka” skacze po pokoju. Gdy usłyszy głos rodzica „bociana”, wskakuje do stawu. Gdy głos bociana milknie, wówczas „żabka” opuszcza staw.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zabawa dydaktyczna „Znaki uczuć”.

Proszę dać dziecku karty przedstawiające różne uczucia (wypychanka nr 5). Dziecko kładzie kolejno znak przed sobą i po kolei wymienia nazwy uczuć: radość, smutek, zdziwienie, strach. Przy każdym znaku dziecko podaje przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.

 

Jeżeli nie mają Państwo kart pracy proszę skorzystać z poniższych linków:

https://strefasingla.pl/media/Artykuly_zbior/emoty1.jpg

https://www.szkolneblogi.pl/static/media/users/private/Natolinek/3617-19-wrzesnia-dzien-emotikona.jpg

https://static5.depositphotos.com/1001911/501/v/450/depositphotos_5013668-stock-illustration-panic-emoticon.jpg

 

Dla chętnych karta pracy nr 37. Należy nakleić w okienkach symbole uczuć.

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna „Co mówi lusterko?”

Przypominamy dziecku nazwy uczuć: radość, smutek, złość, strach, zdziwienie itp. Dziecko siada przed lustrem lub trzyma małe lusterko w dłoni i pokazuje wybrane uczucie, mówiąc: Teraz jestem smutny, wesoły, zdziwiony….

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Bajka edukacyjna pt. „Zawody”. Po obejrzeniu bajki, narysuj swój wymarzony zawód. Dziecko krótko omawia swój wymarzony zawód i związane z nim atrybuty. Planuje co będzie na rysunku. Rodzic podpowiada, że na rysunku powinna znaleźć się ich postać wykonująca pracę, przedmioty potrzebne do jej wykonania oraz tło.

https://www.youtube.com/watch?v=K9TF6aefiUw

 

 

Zadanie 2

 

„Co jest potrzebne w pracy?” – Wykonaj zadanie na karcie pracy cz. 4 str.17. Nazwij zawody, które wykonują przedstawione osoby. Powiedz, na czym polega praca tych osób. Przyklej właściwe przedmioty obok przedmioty obok przedstawicieli zawodów.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Obejrzyj filmiki o zawodach:

https://www.youtube.com/watch?v=_NiXDHBpSh8

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

porozmawiaj z rodzicami na temat:

Jaki zawód wykonują twoi rodzice?

Jakie zawody wykonywane przez ludzi są niebezpieczne?

 

Po zakończeniu rozmowy przedstaw swoje plany na przyszłość. Próbuj uzasadnić wybór zawodu, który chciałbyś kiedyś wykonywać, np: weterynarz- pomaga zwierzętom. Zastanów się również, czy wszystkie zawody są potrzebne, a jeśli tak, to dlaczego.

 

Zadanie 2

 

„Zawody” – ćwiczenia usprawniające myślenie. Dziecko nazywa zawody, jakie wykonują postacie na obrazkach i łączy przedstawicieli zawodów z tworzonymi przez nich przedmiotami. Karta pracy s. 27

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia buzi i języka z Pszczółką Mają

https://www.facebook.com/gabinetlogosens/photos/a.226987331522251/529838804570434/?type=3&theater

 

*************************

 

Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.

Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:

  • krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
  • lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
  • miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
  • małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
  • zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
  • kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
  • dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
  • konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.

****************************

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.