Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 32 gości oraz 0 użytkowników.

 

rodzinaCZWARTEK 21.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Obejrzyj film o żyrafie:

https://www.youtube.com/watch?v=xPlvziEWzn4&t=37s

Opowiedz jak wygląda żyrafa, czym się żywi i gdzie mieszka. Rysuj po śladzie i pokoloruj rysunek według wzoru:

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/polacz-kropki-zyrafa

 

Zadanie 2

 

Odpowiedz na zagadki o zwierzętach ze strony:

https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-w-zoo/ albo https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-egzotycznych/

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza M. Przewoźniaka jako wstęp do rozmowy o potrzebie wyrabiania samodzielności i umiejętności kulturalnego zwracania się o pomoc oraz o nieodwracalnym upływie czasu. Rodzic prezentuje dziecku zdjęcia ukazujące różne okresy z życia (noworodkowy, niemowlęcy, przedszkolny, szkolny, młodzieńczy, dorosły, dojrzały, starczy). Dziecko podczas rozmowy stosuje określenia odnoszące się do poszczególnych etapów życia, opisuje wygląd osób, stara się wymienić możliwości i ograniczenia człowieka ze względu na wiek.

 

,,MAMODAJ’’

Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy

miałem w domu małe zwierzę.

Bardzo psotne, bardzo młode,

nazywało się Mamodaj.

 

I to zwierzę, powiem skrycie

zatruwało mamie życie.

Bo od czerwca, aż do maja

słychać było Mamodaja.

 

Gdy pragnąłem wziąć zabawkę

albo atlas z górnej szafki,

kiedy mi się pić zachciało,

kiedy cukru było mało,

kiedy zjeść banana chciałem,

gdy apetyt wielki miałem,

na kanapkę, jabłko, loda

-ciągle skrzeczał ten Mamodaj!

 

Nagle widzę, a tu mama

patrzy na mnie zapłakana.

Cichutko mi się zwierza:

„Proszę, wyrzuć tego zwierza!”

 

I tak na początku maja

wypędziłem Mamodaja.

Teraz mam zwierzątko drugie,

które mama bardzo lubi.

I codziennie z sobą noszę

takie małe, śliczne PROSZĘ.

 

Zadanie 2

 

Karta pracy str.37.- dziecko uczy się ,, zdrowej rywalizacji’’, doskonali umiejętność porównywania liczebności zbiorów oraz odczytywania i posługiwania się zapisem symbolicznym.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Praca z Książką Wyprawka 2, nr. 23 – składanie żab według wzoru. Komponowanie z powstałych elementów własnego obrazka na kartonie.


Zadanie 2

 

„Wiosenne rytmy – ile jest…?” – Przygotowujemy po cztery karteczki w trzech kolorach (przykład: żółty, niebieski, czerwony). Układamy rytmy dwu-, trzyelementowe – kładziemy karteczki, jak w podanych przykładach, zadaniem dzieci jest kontynuowanie rozpoczętych rytmów. Przykład: Dwuelementowe: Ż, N, Ż, N… Trzyelementowe: N, CZ, Ż, N, CZ, Ż…

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Wykonajcie z dzieckiem stempel z ziemniaka o dowolnym kształcie. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=yy_MJAE3bto

przed wykonaniem stempli przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w przeliczanie kolorowych stempli.

 

 

Zadanie 2

 

Teatrzyk paluszkowy „ Rodzina”.

 

Ten pierwszy - to dziadziuś,     kciuk

a obok - babunia.                     wskazujący

Największy - to tatuś,               środkowy

a przy nim - mamunia.               serdeczny

A to jest dziecinka mała!           mały

A to - moja rączka cała!             cała dłoń

 

Po wysłuchaniu teatrzyku rodzic prosi dziecko, aby spróbowało wymienić osoby wchodzące w skład rodziny.

Na koniec niech dziecko wykona zadanie z WP2, 25 – „Korona dla taty”. Zadaniem dziecka jest sklejenie i ozdobienie korony.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj wiersz, następnie odpowiedz na pytania umieszczone poniżej.

 

Bukiet
J. Mackiewicz


W małym bukiecie majowe kwiatki
Zakwitły wczoraj na Święto Matki
Co w swoje święto Mama dostanie?
Tulipana od Adama
Konwalie od Partyka
Stokrotki od Dorotki
Bratki od Agatki
I dużo życzeń i buziaków
od swych kochanych dzieciaków.
Majowe kwiatki wstążką związane
Niech sto lat żyją mamy kochane

Pytania (postaraj się odpowiadać całymi zdaniami):

Wymień kwiatki, które dostanie Mama od dzieci?

Z jakiej okazji Mama dostanie majowy bukiecik?

Jak jest Twoja mama? Za co ją kochasz?

Opowiedz, jak lubisz spędzać czas z Mamą?

 

Zadanie 2

 

Wykonaj zadanie z karty pracy

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 22 (naklejanie elementów we właściwe miejsca, rozpoznawanie figur geometrycznych)

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 11 (rysowanie i kolorowanie obrazka mamy i taty. Umieszczenie pod postaciami nalepek z odpowiednimi zdaniami To mama. To tata. )

 

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Zgadnij co czuję?” – zagadki mimiczne.

Rodzic robi minę, dziecko odgaduje co ta mina przedstawia (smutek, złość, szczęście, senność, powaga...). Potem zamieniamy się rolami

 

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna ,,Wesoły obrazek”. Z pomocą rodziców wykonujemy obrazek dowolną techniką. Pracę wieszamy w wybranym miejscu.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Wysłuchanie piosenki „Koncert”.

https://www.youtube.com/watch?v=ZGYgR2B7UyY

 

I. Żabka, żabce zakumkała

Na zielonej łące,

że za chwilę się rozpocznie,

pierwszy żabi koncert.

Ref.

Kum, kuma, kuma,

Rech, rechu, rech,

ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kuma, kuma,

Rech, rechu, rech,

wszędzie tu słychać żabi śpiew. (bis)

 

II. Skaczą żabki i w zielone

bawią się wesoło,

rechotają i kumkają,

wszędzie słychać wkoło.

Ref.

Kum, kuma, kuma,

Rech, rechu, rech,

ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kuma, kuma,

Rech, rechu, rech,

wszędzie tu słychać żabi śpiew.

 

 

Zadanie 2

 

Stemplowanie kartki stemplem z ziemniaka. Dziecko na przekrojonej, płaskiej stronie ziemniaka rysuje dowolny kształt. Natomiast rodzic wycina wzór. Następnie, dziecko przy pomocy pędzla maluje dowolnym kolorem farby po wzorze. Stempluje kartkę powstałym stemplem.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat sposobów radzenia sobie ze strachem na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania R. Piątkowskiej „Zły sen”.

 

Jak ja nie lubię, gdy śni mi się ten pies. Jest duży, czarny i zły. Stoi na mojej drodze i warczy. Gdy unosi górną wargę, widać białe, ostre kły. Ale najgorsze są jego oczy, niespokojne, błyszczące. Śledzi nimi każdy mój ruch. We śnie na widok tego psa ogarnia mnie taki strach, że nie mogę uciekać ani wzywać pomocy. Mogę tylko płakać, więc robię, co mogę. Tej nocy znowu czarny pies pojawił się przede mną. Wydawał się większy i bardziej groźny niż zwykle. Przysłoniłem oczy ręką, żeby go nie widzieć i głośno zapłakałem. Obudził mnie głos taty:
- Tomku, to tylko zły sen. Już dobrze syneczku. Śnił ci się ten pies, prawda?

- Tak, to znowu on. Tato zostań ze mną. Jak będziesz blisko, to on nie wróci. Będzie się bał – poprosiłem.

- W porządku – tata uśmiechnął się i otulił mnie pierzyną.

Bałem się tego psa, więc pomyślałem, że najlepiej będzie, jak nie zmrużę już oka do rana. Ledwo tak postanowiłem, natychmiast zasnąłem. Pies też chyba zasnął, bo tej nocy nie pojawił się już w moim śnie. Nie dał jednak o sobie zapomnieć, bo cały czas słyszałem jego ponure warczenie. Co gorsza, słyszałem je również rano, gdy się obudziłem. Dopiero po chwili dotarło do mnie, że ten okropny dźwięk wydaje z siebie mój tata. Okryty kocem, chrapał w fotelu tuż obok mojego łóżka.

Nie do wiary, że można spać i jednocześnie tak strasznie hałasować – pomyślałem i cichutko wymknąłem się z pokoju.

W kuchni krzątała się mama. Zanim postawiła na stole śniadanie, opowiedziałem jej mój sen. Na koniec dodałem: - ten pies jest paskudny i nie wiem, czemu ciągle się mnie czepia.

- Wiesz, w tej sytuacji dziwię się, że nie poprosiłeś o pomoc Zmorka – mama pokręciła głowa z niedowierzaniem.

- Kto to jest ten Zmorek? – spytałem zaskoczony.

- Och, Zmorek to taka dziwna postać. Najbardziej ze wszystkiego przypomina jamnika. Wielkiego, latającego jamnika. Z aksamitnymi skrzydłami, okrągłym brzuszkiem i wąskim pyszczkiem. Nie jest piękny, ale bardzo pożyteczny. Zmorek zjada złe sny. Na zawołanie pożera je, jakby to był makaron. Wciąga koszmary i zjawy , nawet te najdłuższe i najstraszniejsze. Mlaska przy tym i niestety czasem mu się odbija, ale wtedy po złych snach nie ma już ani śladu. A Zmorek krótkimi łapkami gładzi brzuszek i już rozgląda się za następnym nieszczęśnikiem, którego męczą nocne zmory. Dlatego gdy następnym razem przyśni ci się ten okropny pies, to zawołaj: „Zmorku, tutaj”, a on nadleci w jednej chwili. Zje twój zły sen, jakby to było ciastko z kremem. Wiem co mówię, bo sama też nie raz wzywałam Zmorka i nigdy nie zawiódł.

- Tobie, mamusiu, też śnił się czarny pies? – spytałem.

- No niekoniecznie pies. Śniły mi się inne okropieństwa.

- Jakie? Jakie? – chciałem wiedzieć.

Na przykład, że wygrałeś konkurs na najbardziej upartego chłopczyka na świecie. Albo, że w twoim przedszkolu wydano zakaz gotowania zupy jarzynowej, a dzieci karmiono wyłącznie chipsami i czekoladą – wyliczała mama.

- Ale to nie sa żadne koszmary! Sam chciałbym mieć takie piękne sny. Dziwię się , że Zmorek w ogóle chciał je zjeść! – zawołałem.

- Jemu tam wszystko jedno. Pożarł wszystko co do okruszyny. Mlasnął jęzorem i odleciał.

Gdy mama powiedziała mlasnął jęzorem, przyszła mi do głowy pewna piękna myśl.

- Mamo, czy ten Zmorek pojawia się tylko we śnie? Czy nie mógłby przylecieć choć raz do przedszkola? Gdybym zawołał: „Zmorku, tutaj!” i pokazał mu Jolkę, dałby radę wciągnąć ją jak makaron? Bo ona ciągle pokazuje mi język, mlaska przy stole i chwali się, że już dwa razy była w szpitalu. No, jak myślisz? Zmorek mógłby to zrobić dla mnie? – spytałem z nadzieją w głosie.

- Nie, na pewno nie. On może przyjść tylko we śnie. Zje złego, czarnego psa, ale Jolki nie tknie – wyjaśniła mama.

- A tak, w ogóle, dlaczego ja nie byłem jeszcze w szpitalu? – spytałem ze złością.

Mama, zamiast odpowiedzieć po ludzku, wzniosła oczy do nieba. A ja pomyślałem, że jeśli Zmorek nie może przylecieć do przedszkola, to trudno. Za to, jeśli przyśni mi się Jolka to go zawołam i Zmorek zrobi, co do niego należy. Fajnie jest mieć takiego kolegę. Dobrze, że mama mi o nim powiedziała. Teraz nie mogę się doczekać, kiedy znowu przyśni mi się ten czarny pies.

 

Proszę zadać dziecku pytania: Jakiego snu bał się Tomek? O co chłopiec poprosił tatę, gdy obudził się w nocy, bo znów przyśnił mu się ten pies? Dlaczego, mimo że chłopiec spał z tatą, wciąż słyszał warczenie? Co poradziła Tomkowi mama na jego sen o złym psie? Co robił Zmorek? Co trzeba zrobić, by pojawił się Zmorek? Kto pomógł Tomkowi poradzić sobie ze złym snem? Jak ty radzisz sobie , gdy się boisz?

 

Zadanie 2

 

Zabawa terapeutyczna „Już się nie boję!” Dziecko siedzi przy stoliku, koloruje sylwetę Zmorka – psa jamnika ze skrzydłami, który zjadał złe sny. Proszę wykorzystać poniższy link:

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/GPKaQLSG0pJC5VtGjF7tbvxzM4ZN1tfG61ErZtlPGbk1UTbCM_hFMNQ9BEKJPbzZIwQeSJazY_uZmefzkW2aq4yvVjHLIV_Z5sF2x0lz750-ckuZrCQ3rnzoQeEkEPCQK4-agKacV6nfkx22Zvp95_RYYjZSzikQ4ynL8PHoCo27894pHkjlsPt80NOZk6zYMw

 

Proszę dorysować psu skrzydła. Gdy dziecko pokoloruje sylwetę psa, rysuje na innej kartce to, czego najbardziej się boi. Następnie zgniata ten rysunek w małą kulkę i smaruje ją klejem. Przykleja kulkę na sylwetę psa Zmorka w miejscu, gdzie jest jego brzuszek. Woła: Zmorku, tutaj! Teraz strach jest w brzuchu Zmorka. Dziecko krzyczy: Już się nie boję!

Dla chętnych karta pracy nr 38. Dziecko wyszukuje różnice między obrazkami.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Aktywna zabawa z Pipi”. Ubierz wygodny strój, troszkę się poruszamy. https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w&t=6s

 

Zadanie 2

 

„Samochody na ulicach” – Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 19.

  • Odszukaj na obrazku czerwone, zielone i żółte samochody.
  • Policz je i w każdym okienku narysuj odpowiednią liczbę kropek.
  • Powiedz, których samochodów jest najwięcej, a których najmniej.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Rymy”- doskonalenie percepcji słuchowej (karta pracy). Karta pracy cz. 4, s. 31 Nazwij obrazki, wklej kolejne, których nazwy się rymują, a następnie narysuj trzeci obrazek, którego nazwa pasuje do rymu. Może korzystać z podpowiedzi-    zagadek: nożyczki- koszyczki- pierniczki ( słodkie ciasteczka, które pochodzą z Torunia); młotek- kotek- płotek (drewniany, dookoła domu); trampolina- malina- lina ( można się po niej wspinać); nuty- koguty- buty (zakładasz je na nogi, wychodząc na spacer)

 

Zadanie 2

 

Wysłuchaj marszu F. Nowowiejskiego „Pod sztandarem pokoju”. Słuchając nagrania, maszeruj w rytmie po pokoju i naśladuj grę na instrumencie dętym.

https://www.youtube.com/watch?v=esT2GNosusg

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa paluszkowa "Pajączki"

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/2755996164509593/

 

************************

Zabawa muzyczno-ruchowa "Na łące"

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/221227705984817/#MówiAga #logopedyczneczwartki #zabawamuzycznoruchowa

 

 

**************************

 

Ćwiczenia buzi i języka z Pszczółką Mają

https://www.facebook.com/gabinetlogosens/photos/a.226987331522251/529838804570434/?type=3&theater

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.