Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

śpiew dzieciPIĄTEK 22.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

 

Potańcz przy muzyce. Spróbuj naśladować ruchy pokazane na ekranie: https://www.youtube.com/watch?v=aoFARjNLjIo

https://www.youtube.com/watch?v=5Gail6SRw5o

 

Zadanie 2

 

Wykonaj karty pracy według podanych instrukcji:

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcdVRkeldpNUhWWEk/view

https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcYmdZalZheVo4Y3c/view

 

MISIE

Zadanie 1

 

Zagadki o zawodach:

W białym fartuchu
ze słuchawkami.
Zajmuje się fachowo
chorymi zwierzętami.
(Weterynarz)

Miła pani na ekranie,
mapy pokazuje co dzień.
Na nich jest namalowane,
co słychać w pogodzie.
 (Pogodynka)

Jest ktoś, kto potrafi
pisać piękne zdania
i tworzyć z nich książki
lub opowiadania.   (
Pisarz)

Jeździ w różne miejsca,
często podróżuje.
Ważne informacje
ludziom przekazuje.   (
Dziennikarz )

Na plaży lub basenie
wszystkich obserwuje.
Bezpieczeństwa w wodzie
uważnie pilnuje. (
Ratownik )

Spotkasz go w niezwykłym miejscu,
gdzie jest scena i kurtyna.
Gdy podniosą ją do góry,
on swój występ już zaczyna.   (
Aktor )

Jej praca potrzebna
zawsze jest i wszędzie.
Gdzie będzie pracować,
tam i czysto będzie.   (
Sprzątaczka )

Gościom w restauracji
karty dań rozdaje.
Potem zamówione
potrawy podaje. (
Kelner )

Zachwycamy się gdy skacze,
pływa lub boksuje.
Spróbuj zgadnąć kto na co dzień
sportem się zajmuje.   (
Sportowiec )

Zawód bardzo popularny,
marzy o nim każdy chłopak.
Lecz, niektórzy tylko mogą
całe życie piłkę kopać.   (
Piłkarz )

Z pomocą nożyczek,
szczotki i grzebienia,
wygląd naszych włosów
czaruje i zmienia.   (
Fryzjer )

Gdy miejski autobus
przejeżdża ulicą,
możesz go zobaczyć
- jest za kierownicą.   (
Kierowca )

Chcąc pięknie wyglądać,
panowie i panie,
szyją sobie u niej,
na miarę ubranie. (
Krawcowa )

Przyjeżdżają szybko,
stawiają drabinę.
Zawsze dzielnie walczą
z pożarem i dymem. (
Strażacy )

Przez cały rok ciężko
pod ziemią pracuje.
Na początku grudnia
Barbórkę świętuje.   (
Górnik )

Świeżutkie pieczywo
w sklepie jest od rana.
Jak myślisz, kto w nocy
piecze je dla nas?   (
Piekarz )

Miły pan lub pani
za ladą w aptece,
sprzedaje ludziom
leki na receptę.     (
Aptekarz )

Na placu lub rynku
siedzi sobie pani.
Przed nią stoją kosze
z pięknymi kwiatami.   (
Kwiaciarka )

Chodzi z dużą torbą,
trudne ma zadanie.
Zajmuje się co dzień
listów doręczaniem.  (
Listonosz )

Gdy wejdziesz do sklepu,
ta miła osoba,
spyta co chcesz kupić
i wszystko ci poda.    (
Sprzedawca )

Gdy na skrzyżowaniu
światła się zepsują,
w białych rękawiczkach
ruchem aut kierują. (
Policjanci )

Roślinami się zajmuje,
Sadzi warzywa, owoce hoduje.
Ma na głowie ogród cały,
Kwiatów znawca doskonały.   (
Ogrodnik )

Zadanie 2

 

Karty Pracy (str.38 i 39) – doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, uświadomienie znaczenia pracy domowej i zawodowej Rodziców –dziecko łączy w pary narzędzia pracy z wybranymi zawodami.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

- „Łapiemy motyle” – dajemy dzieciom coś w kształcie kółka (może być talerz, garnek itd.) i mówimy, że to siatka na motyle. Dzieci biegają, udając, że próbują złapać do siatki motyla.

- „Bocian” – dzieci swobodnie biegają po pokoju, ogródku, podwórku. Udają, że są bocianami. Na hasło Bocian, zatrzymują się i stają na jednej nodze – starają się utrzymać równowagę.

- „Skaczące żabki” – rozkładamy na podłodze linę (np. skakankę). Dzieci przeskakują obunóż, jak żabki wzdłuż linii, raz z jednej raz z drugiej strony.

- „Zbierają kwiaty” – rozkładamy na dywanie przedmioty. Dzieci spacerują na bosaka, na hasło Zbieramy kwiaty dzieci podbiegają do przedmiotów i podnoszą je stopami.

 

Zadanie 2

 

„Tropimy owady” – zabawa z wykorzystaniem lup. Zadaniem dzieci jest tropienie owadów i obserwacja ich życia przy pomocy lupy – po wykonaniu zadania dzieci opowiadają o zaobserwowanych owadach, ich wyglądzie i zwyczajach.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=wp4qRMp2Fvw

 

Zadanie 2

 

Rozpoznaj emocje – należy wydrukować (lub narysować na kartce) zdjęcia z minami dzieci wyrażającymi różne emocje. Dziecko losuje zdjęcie i zgaduje, co przedstawia buzia malucha (smutek, radość, zadowolenie, strach, obrzydzenie itp.). Dzieci mogą nazywać emocje nie wprost, np. śmieje się, płacze, wykrzywia buzię. Dopytujemy: „Jak myślisz, dlaczego się śmieje?”. Prosimy, by dziecko wymyśliło historyjkę związaną z przedstawioną na fotografii emocją.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Zatańcz z dziećmi z zespłu ZUMBA KIDS. Postaraj się wykonać układ taneczny tak, jak na nagranym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

Zadanie 2

 

Zaproś Rodzica do wspólnej zabawy w masażyk. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu. Podziel ich nazwy na sylaby i głoski   (np.: mał – pa, m – a – ł – p – a; słoń, s – ł – o – ń; ze – bra, z – e – b – r – a…).

 

Zoo.

       (dziecko leży na brzuchu)

Tu w zoo zawsze jest wesoło

tutaj małpki skaczą wkoło                   (ruchy naśladujące skoki po okręgu)

tutaj ciężko chodzą słonie                   (naciskanie płaskimi dłońmi)

biegną zebry niczym konie                   (lekkie stukanie pięściami)

żółwie wolno ścieżką człapią               (lekkie przykładanie dłoni na płasko)

w wodzie złote rybki chlapią               (muskanie wierzchem i wewnętrzną stroną dłoni)

szop pracz, takie czyste zwierzę          (pocieranie rękami, naśladowanie prania)

ciągle sobie coś tam pierze.

struś dostojnie wkoło chodzi               (powolne kroczenie dwoma palcami)

śpieszyć mu się nie uchodzi..

A w najdalszej części zoo

dwa leniwce się gramolą                     (powolne posuwanie dłońmi od boków ku  środkowi)

wolno wchodząc na dwa drzewa       (posuwanie dłońmi od dołu do góry)

gdzie się każdy z nas wygrzewa

i zapada w sen głęboki...                    (zatrzymanie dłoni)

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 12 (doprowadzanie dzieci do kwiatków; ćwiczenie percepcji wzrokowej – kolorowanie figur geometrycznych z których zbudowany jest mikser).

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Zabawa logopedyczna ,,Zwierzęta śpiewają”. Wybieramy 5 dowolnych figurek zwierząt ( plus znaków przedstawiających zwierzęta lub obrazki zwierząt). Wybieramy zwierzątko, naśladujemy jego głos i śpiewamy dowolną piosenkę w ,,języku zwierząt”. Wybieramy kolejne zwierzątko i śpiewamy dalej.

 

 

Zadanie 2

 

,,Wyczaruj obrazek” – praca plastyczna. Na kartce rysujemy dowolny kształt np. koło, kwadrat, linie krzyżujące się, linie faliste, itp. Zadaniem dziecka jest stworzyć dowolny obrazek ( dorysować resztę ), może powstanie cała seria wyczarowanych obrazków.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Obejrzenie filmu na temat „Jak pszczoły produkują miód”

https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE

Rozmowa na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka.

 

Zadanie 2

 

Rozwijanie zdolności manualnej „Ul”

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/pory-roku/pszczolki-i-ul.html

Dodatkowo dziecko może wykonać zadanie - wyprawka plastyczna Nr 14

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu W grocie króla gór Edvarda Griega lub Marzenie Roberta Schumana.

Dziecko leży na dywanie i słucha wybranego utworu. W czasie słuchania dziecko wyobraża sobie, o czym opowiada dany utwór. Po wysłuchaniu muzyki siada przy stoliku i rysuje to, co sobie wyobraził. Podczas rysowania należy wielokrotnie odtwarzać dany utwór. Po skończeniu dziecko pokazuje swoją pracę i opowiada, co sobie wyobraziło. Następnie może wykonać taniec do wybranego utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=Mp2EMdRWZE0

https://www.youtube.com/watch?v=HrBMrTH2Jh4

 

Zadanie 2

 

Malowanie w rytm muzyki Fryderyka Chopina Preludium deszczowe op. 28 nr 15 „Teraz czuję, jak pada deszcz”.

Dziecko siedzi przy stoliku, na którym leżą farby plakatowe, woda w kubeczku, grube pędzle. Proszę włączyć utwór Fryderyka Chopina Preludium deszczowe. Proszę powiedzieć, że ten utwór opowiada o padającym deszczu. Dziecko najpierw palcami w powietrzu maluje do usłyszanego rytmu padający deszcz. W czasie powtórnego słuchania maluje farbami po kartce. Dostosowuje dotknięcia pędzla do tempa i natężenia utworu. Gdy utwór grany jest głośniej, dziecko mocniej przyciska pędzel do kartki. Dziecko tworzy swoje deszczowe obrazy, cały czas słuchając Preludium deszczowego.

https://www.youtube.com/watch?v=aWkwe4yZ0VI

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Egzamin na prawo jazdy” – quiz wiedzy o ruchu drogowym. Rodzic informuje dziecko, że będzie dziś zdawać egzamin na prawo jazdy. Dziecko odpowiada na poniższe pytania. Za poprawną odpowiedź otrzymuje jeden żeton (guzik. koralik itp.) Po zakończeniu zabawy gdy dziecko zdobyło najmniej dwa żetony , dostaje „prawo jazdy” przygotowane przez rodzica.

Przykładowe pytania do quizu:

Jakie światło pozwala samochodom ruszać?

Kto kieruje ruchem drogowym?

Jakim miejscu pieszy może przejść przez jezdnię?

Jakie światło każe się zatrzymać?

Jakie pojazdy na dwóch kołach mogą poruszać się po drogach?

Jak nazywają się samochody do przewożenia ciężkich i dużych ładunków?

Jakie pojazdy mogą jeździć na sygnale?

Na jakim świetle pieszy może przejść przez jezdnię?

Jak nazywa się miejsce, gdzie kierowcy mogą zostawić samochód?

Co kierowca i pasażerowie muszą zapiąć, nim samochód ruszy?

 

Zadanie 2

 

„Kolorowanka- auto”. Wybierz dowolne autko znajdujące się w poniższym linku, pokoloruj je dowolną metodą (kredki ,farby, online).

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/transport/samochody

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Zabawa z elementami dramy „Zgadnij, kim jestem?” – pobaw się z rodzicami lub z rodzeństwem. Osoba pokazująca wciela się w postać np.: strażak, policjant, kucharz, kelner, fryzjer itp. Pozostałe osoby odgadują kim jesteś.

 

Zadanie 2

 

Obejrzyj i zapamiętaj zasady bezpiecznego zachowania. Bądź bezpieczny !

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

Pamiętaj:

Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi!

Nie ufaj nieznajomym!

Nie bierz od nikogo obcego prezentów

Nie udzielaj informacji o rodzinie nie znanym osobą

 

„Droga na piknik” – ćwiczenie sprawności manualnej. Karta pracy cz. 4, str. 32

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa paluszkowa "Pajączki"

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/2755996164509593/

 

************************

Zabawa muzyczno-ruchowa "Na łące"

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/221227705984817/#MówiAga #logopedyczneczwartki #zabawamuzycznoruchowa

 

 

**************************

 

Ćwiczenia buzi i języka z Pszczółką Mają

https://www.facebook.com/gabinetlogosens/photos/a.226987331522251/529838804570434/?type=3&theater

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.