Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 50 gości oraz 0 użytkowników.

zakres dziŚRODA 17.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza G. Lech „Co robią latem dni tygodnia?”:

 

Co wy na to, że już lato? – tydzień swoje dni zapytał

Poniedziałek zsiadł roweru – radość dla kolarzy wielu.

Wtorek czytał książkę właśnie. Mruknął tylko – lubię baśnie.

Latawca puszczała środa, bo piękna była pogoda.

Czwartek rzekł – ja wciąż maluję, jak się świetnie w lesie czuję.

Piątek tylko machnął ręką – chciałbym zagrać, lecz nie prędko

znajdę gracza w tym upale. Szachów nie otwieram wcale.

A sobota – cóż mam rzec. Niosę piłkę, zagram mecz.

Czy niedziela coś dopowie?

Nie dopowie, bo jest w kinie na animowanym filmie.

A czy film ten był o lecie? W poniedziałek się dowiecie.

 

Rozmowa:

- Wymień dni tygodnia. Policz je i powiedz, który jest wtorek, a który piątek.

- Opowiedz co robiły dni tygodnia z wiersza.

- Spróbuj zaplanować swój tydzień. Powiedz, co będziesz robił(a) w poszczególne dni.

- Powiedz, nazwy których dni zaczynają się głoską p?

 

Zadanie 2

 

Wykonaj kartę pracy: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/2.pdf

 

MISIE

Zadanie 1

 

Nauka piosenki ,,Cztery żywioły’’. Przypomnienie nazw żywiołów: ogień, woda, powietrze, ziemia oraz przywilejów i niebezpieczeństw związanych z nimi.

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str. 58 – dziecko ogląda i omawia ilustracje na karcie - wskazuje zachowania bezpieczne i niebezpieczne. Wymienia barwy jakich chce użyć dzieląc je na ciepłe i zimne.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa tematyczna ,,W sklepie”. Zorganizuj sobie kilka opakowań, papierki po cukierkach, puste pudełeczka. Ustaw je na półce i udawaj, że jesteś sprzedawcą. Potem możesz zamienić się rolami z rodzicem i możesz kupować produkty płacąc za nie, np. wyciętymi przez siebie z papieru, niby pieniążkami. Miłej zabawy, pamiętaj o używaniu słów grzecznościowych.

 

Zadanie 2

 

Zapraszam Cię do masażyku. Możesz go wykonać rodzicom lub rodzeństwu. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Ćwiczenia sensoryczno- logopedyczne z pomponami – dziecko, leżąc na brzuchu na dywanie, dmucha kolorowe pomponiki (odpowiednio do tempa muzyki).

Zadanie 2

 

Kolory podstawowe- demonstracja mieszania kolorów. Proszę przygotować białą kartkę z bloku technicznego, farby: czerwoną, żółtą i niebieską. Proszę powiedzieć dziecku, że będziecie eksperymentować poprzez nakładanie wybranych kolorów na siebie, w celu uzyskania nowej barwy.

Barwy podstawowe: żółty, czerwony, niebieski

Barwy pochodne: pomarańczowy (żółty+ czerwony), zielony (żółty + niebieski), fioletowy (niebieski + czerwony)

 

Poproście dziecko żeby na kartkę nałożyło farbę żółtą, a na nią pomarańczową i wymieszało. Powstaje kolor czerwony. W podobny sposób postępujemy chcąc otrzymać kolor zielony i fioletowy.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica, następnie odpowiedz na pytania:

W jaką grę chciał grać bocian z żabką?

Dlaczego żabka nie chciała grać z boćkiem?

Z kim żabka grała w zielone?

 

Gramy w zielone   Władysław Broniewski

 

„Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk! pod wodę:

„Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

Rosły w błocie

modre niezapominajki

i boćkowi rzekły:

„Znamy takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem:

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem”.

 

Zapamiętałeś jakie zwierzęta i rośliny występowały w wierszu? Wymień je.

Podziel ich nazwy na sylaby (żaba, ża – ba; bocian……; tatarak…; niezapominajki…). Podaj liczbę sylab.

Podziel na głoski wyrazy żaba, bocian ( ż – a – b – a; b – o – ć – a – n ). Wskaż na palcach liczbę głosek.

 

Zadanie 2

 

Wykonaj eksperyment z wędrującą kolorową wodą. Potrzebne Ci do tego będą: 6 szklanek, woda, farbki do zabawienia wody (w kolorze żółtym, niebieskim i czerwonym), 4 kawałki ręcznika papierowego.

Wykonaj zadanie zgodnie z poniższą instrukcją:

Do trzech szklanek wlej wodę (po pół szklanki).

Wodę w pierwszej szklance zabarw na żółto, w drugiej na niebiesko, a w trzeciej na czerwono.

Ułóż 6 szklanek wg kolejności: 1szklanka z żółtą wodą – 2 pusta – 3 z niebieską wodą – 4 pusta – 5 z czerwoną wodą – 6 pusta.

Połącz szklanki ręcznikiem papierowym (tak, aby każdy kawałek papieru był w dwóch szklankach i dotykał ich dna).

Obserwuj co dzieje się z wodą. Czy umiałbyś odpowiedzieć, jakie nowe kolory powstały?

Zamieszczony link https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44 obrazuje wykonanie eksperymentu.

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 26 (usprawnianie pamięci wzrokowej- odwzorowywanie kolejności ułożenia obrazków)

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Kolory tęczy” – rozmowa na temat powstawania i kolejności kolorów tęczy na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania ,,Letnie opowieści – tęcza nad morzem”. Wysłuchaj opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

 

Jedziemy nad morze, do Gdańska – rodzice, siostra, brat i ja, Ada. W Gdańsku mieszka ma my przyjaciółka – Ewa. Bardzo ją lubimy, bo rozmawia z nami jak z dorosłymi, interesuje się naszymi sprawami i zawsze, gdy o coś zapytamy, chętnie i dokładnie nam tłumaczy. Podróż szybko nam mija, bo słuchamy i śpiewamy ulubione piosenki. Mama zadaje nam zagadki, a tata rozśmiesza. Ewa wita nas na progu domu z plecakiem:

– Cześć, kochani! Cieszę się, że was widzę. Proponuję, od razu, wycieczkę nad morze, bo zapowiadają, że od jutra pogoda się zmieni i będzie padał deszcz. Pakujemy się z powrotem do samochodu – w końcu jesteśmy w Gdańsku, a rządzi tu Ewa! Tata jedzie według jej wskazówek i za chwilę jesteśmy w Sobieszewie – małej nadmorskiej miejscowości. Idziemy przez wydmy porośnięte lasami sosnowymi.

– Jak tu pięknie, odpocznijmy chwilę! – mama już rozkłada koc na polance porośniętej mchem.

Wszyscy rozciągamy się na nim. Patrzymy w niebo. Suną po nim leniwie małe chmurki.

– Zobaczcie, ta przypomina bałwana, a ta smoka! – mówię, wskazując ręką chmurę.

– Oj, chyba nie! Ta chmura przypomina mi ciebie, jak wychodzisz po kąpieli w szlafroku z ręcznikiem na głowie! – jak zwykle żartuje Mati.

Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej.

– Za tą wydmą zobaczysz już morze! – mówi Ewa, a ja biegnę, bo chcę pierwsza cieszyć się tym widokiem. Staję i patrzę: od lewej do prawej strony woda, daleko przede mną statki, wyglądają jak zabawki. Łapię się za głowę – chwytam czapkę w ostatniej chwili. Co za wiatr! Idziemy wszyscy na brzeg i siadamy na piasku. Teraz już nie można cicho rozmawiać, bo zagłusza nas plusk fal.

– Chyba zaczyn a kropić! – Ewa wystawia dłoń i obserwujemy padające na nią kropelki deszczu.

– Uciekamy? – pyta Karinka.

– Nie zdążymy! – Ewa wyjmuje z torebki wielki przezroczysty parasol i wszyscy chowamy się pod nim. Teraz możemy spokojnie obserwować ulewę. Nagle zza chmur wychodzi złociste słońce, ostatnie kropelki deszczu padają na parasol. Ewa strzepuje z niego resztki wody...

– Ojej, tęcza, tęcza, tęcza! Na niebie i na Ewy parasolce!

Tata robi zdjęcia. Mama i Ewa, wzruszone tym widokiem, uśmiechają się do siebie. My wyliczamy, czy tęcza ma wszystkie kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy! Zgadza się!

– Ewo, jak to się dzieje, że powstaje tęcza? – pytam zaciekawiona.

– To proste. Gdy w czasie deszczu wyjdzie słońce, jego promienie załamują się na kropelkach wody unoszących się w powietrzu. Wtedy promień słońca zamienia się w siedem barw! Nagle tęczowe zjawisko na niebie blednie, blednie i rozpływa się.

– Deszcz całkowicie zniknął, wyparował i nie ma już tęczy!

Spacerujemy jeszcze długo brzegiem morza. Z Karinką zbieramy ładne kamienie. Mateusz chowa do torby wyrzucone przez morze patyki o dziwnych kształtach.

– Co będziesz z nich robił? – pytamy zdziwione.

– Zobaczycie!

Wracamy do samochodu przez wydmy i las. W domu Ewy dorośli rozmawiają, wspominają, patrzą na zdjęcia. A my oglądamy zebrane nad morzem skarby. Czy już wiecie, co z patyków zrobił Mateusz?

 

Teraz odpowiedz:

Dokąd pojechała Ada z rodziną?

Co obserwowali, odpoczywając na polanie?

Kiedy pojawia się tęcza?

Z jakich barw składa się tęcza?

Czy widzieliście kiedy tęczę ?

Czy wcześniej padał deszcz?

 

Zadanie 2

 

,,Tęcza” – praca plastyczna. Spróbuj narysować tęczę na kartce od bloku. Czy potrafisz nazwać wszystkie kolory tęczy?

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Zabawa sensoryczna „Ruchome piaski”.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/07/ruchome-piaski-zabawa-sensoryczna/

 

Zadanie 2

 

„Wakacyjna gimnastyka buzi i języka”.

Szum morza.

Dziecko naśladuje za rodzicem szum morskich fal: mówi: szszszuuu, szszszuuu, szszszuuu... i porusza odpowiednio rękami.

 

Rybki.

Dziecko naśladuje ruchy pyszczka rybek – otwiera i zamyka ściśnięte usta.

 

Górskie echo.

Dziecko na jednym wydechu mówi: Halo, halo, halooooooo...

 

Owieczki na hali.

Dziecko chodzi na czworaka, naśladuje pasące się owieczki baranki, co jakiś czas mówi: bee, bee, bee...

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat powstawania i kolejności kolorów tęczy na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – tęcza nad morzem”.

 

Jedziemy nad morze, do Gdańska – rodzice, siostra, brat i ja, Ada. W Gdańsku mieszka mamy przyjaciółka – Ewa. Bardzo ją lubimy, bo rozmawia z nami jak z dorosłymi, interesuje się naszymi sprawami i zawsze, gdy o coś zapytamy, chętnie i dokładnie nam tłumaczy.

Podróż szybko nam mija, bo słuchamy i śpiewamy ulubione piosenki. Mama zadaje nam zagadki, a tata rozśmiesza.

Ewa wita nas na progu domu z plecakiem:

- Cześć kochani! Cieszę się, że was widzę. Proponuję, od razu, wycieczkę nad morze, bo zapowiadają, że od jutra pogoda się zmieni i będzie padał deszcz. Pakujemy się z powrotem do samochodu – w końcu jesteśmy w Gdańsku, a rządzi tu Ewa!

Tata jedzie według jej wskazówek i za chwilę jesteśmy w Sobieszewie – małej nadmorskiej miejscowości. Idziemy przez wydmy porośnięte lasami sosnowymi.

- Jak tu pięknie, odpocznijmy chwilę! – mama rozkłada koc na polance porośniętej mchem. Wszyscy rozciągamy się na nim. Patrzymy w niebo. Suną po nim leniwe małe chmurki.

- Zobaczcie, ta przypomina bałwana, a ta smoka! – mówię, wskazując ręką chmurę.

- Oj, chyba nie! Ta chmura przypomina mi ciebie, jak wychodzisz po kąpieli w szlafroku z ręcznikiem na głowie! – jak zwykle żartuje Mati.

Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej.

- Za tą wydmą zobaczysz już morze! – mówi Ewa, a ja biegnę , bo chcę pierwsza cieszyć się tym widokiem. Staję i patrzę: od lewej do prawej strony woda, daleko przede mną statki, wyglądają jak zabawki. Łapię się za głowę – chwytam czapkę w ostatniej chwili. Co za wiatr! Idziemy wszyscy na brzeg i siadamy na pisaku. Teraz już nie można cicho rozmawiać, bo zagłusza nas plusk fal.

- Chyba zaczyna kropić! – Ewa wystawia dłoń i obserwujemy padające na nią kropelki deszczu.

- Uciekamy? – pyta Kalinka.

- Nie zdążymy! – Ewa wyjmuje z torebki wielki przezroczysty parasol i wszyscy chowamy się pod nim. Teraz możemy spokojnie obserwować ulewę. Nagle zza chmur wychodzi złociste słońce, ostatnie kropelki deszczu padają na parasol. Ewa strzepuje z niego resztki wody…

- Ojej, tęcza, tęcza! Na niebie i na Ewy parasolce!

Tata robi zdjęcia. Mama i Ewa, wzruszone tym widokiem, uśmiechają się do siebie. My wyliczamy, czy tęcza ma wszystkie kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy! Zgadza się!

- Ewo, jak to się dzieje, że powstaje tęcza? – pytam zaciekawiona.

- To proste. Gdy w czasie deszczu wyjdzie słońce, jego promienie załamują się na kropelkach wody unoszących się w powietrzu. Wtedy promień słońca zamienia się w siedem barw! Nagle tęczowe zjawisko na niebie blednie, blednie i nie ma już tęczy!

- Deszcz całkowicie zniknął, wyparował i nie ma już tęczy!

Spacerujmy jeszcze długo brzegiem morza. Z Karinką zbieramy ładne kamienie. Mateusz chowa do torby wyrzucone przez morze patyki o dziwnych kształtach.

- Co będziesz z nich robił? – pytamy zdziwione.

- Zobaczycie!

Wracamy do samochodu przez wydmy i las. W domu Ewy dorośli rozmawiają, wspominają, patrzą na zdjęcia. A my oglądamy zebrane nad morzem skarby. Czy już wiecie, co z patyków zrobi Mateusz?

 

Proszę zadać dziecku pytania: Dokąd pojechała Ada z rodziną? Przez co szli, zanim dotarli nad morze? Co obserwowali, odpoczywając na polanie? Co się stało, gdy usiedli nad morzem? Z jakich barw składa się tęcza? Kiedy pojawia się tęcza? Co zbierały dzieci nad morzem? Co Mateusz mógł zrobić ze swoich patyków? Czy widziałeś kiedyś tęczę? Gdzie? Czy wcześniej padał deszcz?

 

Poniższe linki obrazują tęczę.

https://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/tapeta-tecza-nad-wzgorzami-i-polem.jpg

https://i.ytimg.com/vi/VAPDo1ZqZrc/maxresdefault.jpg

 

Zadanie 2

 

Eksperyment „Tęcza w ogrodzie”. Potrzebne przedmioty: miska z wodą, olej, patyk.

Przygotowanie eksperymentu: proszę wynieść miskę z wodą na ostre słońce. Wlać parę kropli oleju. Obserwujemy. Lekko mieszamy patykiem wodę z olejem. Proszę dodać więcej oleju.

Wnioski: po wlaniu oleju do wody pojawiło się w niej wiele kolorów. Wyjaśnienie: kolory zostały wywołane przez światło, którego promienie załamały się między warstwami oleju. Kolory pojawiły się w innej kolejności niż w tęczy.

Proszę, aby dziecko wykonało puzzle „Tęcza” z wypychanki nr 55. Dziecko utrwala kolory, których składa się tęcza.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Wiersz - „Lato wreszcie!” U. Kozłowskiej. Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

 

Lato wreszcie!

Już walizki w bagażniku,

Torba, plecak, pięć koszyków…

Czy na pewno wszystko mamy?!

Bo za chwilę wyjeżdżamy!

Tata już przy kierownicy,

Denerwuje się i krzyczy.

Szkoda przecież każdej chwili!

– Jedźmy w końcu, moi mili!

 

Lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

Wszyscy więc wsiadają prędko:

Dziadek Władek z wielką wędką,

Babcia z kotem, pies nasz, Ciapek,

Mama (niosąc stos kanapek),

Moja siostra z parasolką

I braciszek z deskorolką,

Potem ja z piłkami dwiema…

Lecz już dla mnie miejsca nie ma!

 

Lato, lato wreszcie,

Czy będziemy siedzieć w mieście?

 

Tata mówi: – Nie ma strachu,

Jeszcze miejsce jest na dachu.

Więc mi trochę zrzedła minka:

– Ja... na dachu? Ja… dziewczynka?

Tata tylko kręci głową: – Co za pomysł, daję słowo?!

Oj, córeczko moja mała,

Coś ty sobie ubzdurała?!

 

Lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

Już na dachu stos bagaży,

A ja uśmiech mam na twarzy.

Siedzę sobie obok mamy,

No i wreszcie wyjeżdżamy!

Słońce nam wskazuje drogę

– Już doczekać się nie mogę!

Wiem, że w dali na nas czeka

Las szumiący, łąka, rzeka…

 

Lato, lato wreszcie,

Nie będziemy siedzieć w mieście!

 

Pytania:

Kto opowiada o swoim wyjeździe?

Jakie bagaże mieli ze sobą bohaterowie?

Do jakiego pojazdu wsiadali?

Czy dla wszystkich wystarczyło miejsca?

Jaka była pora roku?

 

Zadanie 2

 

„Wakacyjny pociąg” – Ozdób wakacyjny pociąg dowolną techniką (malowanie, wydzieranie z kolorowego papieru, gazet), umieszczenie w oknie autoportretu.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/animowany-pociag

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Ćwiczenia matematyczne z wykorzystaniem liczmanów (mogą być muszelki, kamyczki, klocki, guziki itp.)

Kasia miała w swoim pudełeczku 4 muszelki. Wczoraj na plaży znalazła jeszcze 3 muszelki i włożyła je do swojego pudełeczka. Ile muszelek ma teraz Kasia? (układaj po kolei liczmany, a następnie wszystkie przelicz)

 

Antek miał 10 kamyków, ale 2 kamyki zgubił po drodze do babci. Ile kamyków zostało Antkowi?

 

Jola i Basia bawiły się na plaży. Jola znalazła 5 muszelek, a Basi udało się znaleźć 3 muszelki. Która dziewczynka znalazła więcej muszelek?

 

Zadanie 2

 

Wykonaj zadanie interaktywne

https://wordwall.net/play/1602/076/3835 lub podziel podane wyrazy na sylaby i określ ile sylab ma dany wyraz: ławka, aparat, cebula, parasol, rakieta, słońce, łopatka

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s

 

***********************

 

Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:

bocian – kle, kle, kle

kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)

gołąb – gruchu, gruchu

wrona – kra, kra, kra

wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

jaskółka – kiri, kiri, kiri

gęś – gę, gę, gę

kaczka – kwa, kwa, kwa

kura – ko, ko, ko

kukułka – kuku, kuku, kuku

indyk – gul, gul, gul

dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku

sowa … uhu, uhu, uhu

skowronek – tirli, tirli, tirli

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.