Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.

dzieciŚRODA 24.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Dzisiaj Taszi nauczy Was jak bezpiecznie wypoczywać nad morze:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=6s

 

Zadanie 2

 

Wykonaj karty pracy według polecenia:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/9.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/8.pdf

 

MISIE

Zadanie 1

 

Nauka piosenki Śpiewające Brzdące - ,,Wakacje z rowerem ‘’:

https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk

 

Zadanie 2

 

Karta pracy ,,Rower’’ do wyboru:

https://www.google.pl/search?q=grafomotoryka+rower&hl=pl&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Nl3TqSei05AQxM%253A%252CGnAsDooTvEwBIM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQ9r7r-9HS8YhXo_lzcH2Rw_c76EQ&sa=X&ved=2ahUKEwj_h4m2547qAhUlMewKHc2kB34Q9QEwBHoECAoQDA&biw=1560&bih=756#imgrc=Nl3TqSei05AQxM:

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczna ,,Pary”

Układamy parami klocki lub kamienie, trzy kamienie zostawiamy bez pary. Prosimy dziecko aby przeliczyło pary i powiedziało ile klocków nie ma pary, następnie dziecko dokłada pary.

 

Zadanie 2

 

„Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa.

Robimy dziecku tunel z krzeseł i prosimy żeby przeszło go bez dotknięcia żadnego krzesła, następnie dajemy koc i zadaniem dziecka jest zrobienie sobie domku.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zawsze zachowujemy się bezpiecznie, wakacje nie zwalniają nas od zachowywania zasad bezpieczeństwa, dlatego proponuję przeczytanie dziecku wiersza: "Nie wolno" J. Koczanowskiej

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie

kto to jest znajomy, a kto obcym jest..

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

 

Nie wolno zaufać nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

Po przeczytaniu wiersza porozmawiajcie z dzieckiem „Co by było, gdyby...’

 

...sympatycznie wyglądający pan podszedł do ciebie i poprosił, żebyś mu pomógł znaleźć pieska, który mu zginął?

...do drzwi zapukała nieznajoma pani i prosiła o wpuszczenie do domu, bo musi zatelefonować?

...ktoś podjechał samochodem i zapytał cię o drogę, powiedział, że nie słyszy, co mówisz i poprosił, żebyś podszedł bliżej?

...sąsiad przyszedł po ciebie do przedszkola i powiedział, że mama nie mogła przyjść?

 

 

Zadanie 2

 

Bajka „Bezpieczne wakacje”

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

Przypomnienie zasad bezpiecznych wakacji, poprzez odpowiedź na zadane pytanie tak lub nie.

Czy można wchodzić do wody bez wiedzy i opieki rodzica?

Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?

Czy w czasie burzy można spacerować po plaży?

Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Wysłuchaj wiersza. Odpowiedź na pytania:

W jakie miejsca wybrały się dzieci z wiersza?

Jak nazywa się pora roku, podczas której wyjeżdżamy na wkacje?

Jak można spędzać czas w górach, nad morzem…?

 

Na wakacje ruszać czas
B. Szelągowska

Za dni kilka – o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać
lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het - do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.

 

Zadanie 2

 

Obejrzyj nagrania z linków:

Bezpieczeństwo nad wodą #1: https://youtu.be/Ui-ndYWcThA

Bezpieczeństwo w górach # 2: https://youtu.be/wS4SRvkvLio

Jedziemy na wakacje #3: https://youtu.be/-pZTlOj6B60

Porozmawiaj z Rodzicem nt Bezpiecznych zachowań podczas wakacji.

 

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Piosenka Julek Pechulek – W góry: https://youtu.be/yUgabymOAKM

Piosenka Stach Trach - Wkładaj kask: https://youtu.be/5RjWHDoMuWE

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Zagubiona córka” – wiersz D. Niemiec.

 

Wybraliśmy się z mamą i tatą

Na wyjątkową wycieczkę.

Zwiedzamy krakowską starówkę,

Ale zaraz, chwileczkę...

 

Tata tuż obok mnie

robił zdjęcia.

Mama szukała pamiątek

w sklepiku.

 

Ja przyglądałam się

kamienicom,

A jest ich tu chyba sto,

bez liku.

 

I nagle rozglądam się wokół,

Na plecach mam gęsią skórkę,

Bo moi cudowni rodzice

Zgubili własną córkę.

 

Albo ja się zgubiłam,

Właściwie już nie wiem sama.

Jestem naprawdę przerażona.

Ratunku!

Gdzie jest mama?

 

Co robić? Strach mnie obleciał...

Tętno mi przyspieszyło.

Uwierzcie mi, w tym momencie

Do śmiechu mi wcale nie było.

 

Stanęłam w miejscu i stoję,

Stoję, stoję i czekam.

Proszę, niech rodzice mnie znajdą...

Już będę się pilnować, przyrzekam!

 

I nagle z ulgą zauważam,

Że biegnie do mnie mama,

A tata już mi przypomina:

Nie odchodź nigdzie sama!

 

Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza:

Gdzie wybrała się dziewczynka z rodzicami?

Co przydarzyło się dziewczynce?

Jak się czuła dziewczynka, gdy się zgubiła?

Co poczuła dziewczynka, gdy odnaleźli ją rodzice?

Jak powinieneś się zachować, gdy się zgubisz?

Jak myślisz, czy czułbyś się podobnie, gdybyś zgubił swoich rodziców?.

 

 

Zadanie 2

 

,,Wakacyjne rady” – zasady bezpieczeństwa w czasie wakacji.

Rodzic wraz z dzieckiem przygląda się ilustracjom i wspólnie omawiają, co dana ilustracja przedstawia i w jaki sposób należy zachowywać się nad wodą. Pozwalamy, aby to dziecko w głównej mierze wypowiadało się na temat tego co widzi.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj opowiadania H. Łochockiej „Jak to mały Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele”.

https://www.youtube.com/watch?v=LGQYfb-lw2k

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Co stało się wróbelkowi?

Z kim bawił się wróbelek?

W czym wolał kąpać się wróbelek?

Jak nazywa się polskie morze?

 

https://www.google.com/maps/place/Polska/

Pokaż Morze Bałtyckie na mapie Polski.

 

Zadanie 2

 

Zabawa z mapą.

https://www.google.com/maps/place/Polska

Poproś rodzica aby pokazał Ci na mapie Góry Tatry, stolicę polski – Warszawę, Kraków gdzie żył Smok

Wawelski, Szczecin, Chojnę a także naszych sąsiadów: Niemcy, Czechy, Słowację Ukrainę, Białoruś, Litwę i Rosję

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

„Bezpieczne wakacje”- zabawa dydaktyczna. Posłuchaj piosenki. Porozmawiaj z rodzicami o zasadach bezpieczeństwa, jakich należy przestrzegać podczas wakacji. Uwzględnij w swoich wypowiedziach zasady, o których jest mowa w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Zadanie 2

 

„Mali ratownicy”- zabawa przy piosence. Dziecko dostaje „megafon” (rolkę po ręczniku kuchennym lub papierze toaletowym). Rodzic odtwarza utwór „Bezpieczne wakacje”, a dziecko porusza się przy muzyce. Na przerwę w muzyce rodzic wygłasza jakąś zasadę bezpieczeństwa zachowywaną podczas wakacji, a dziecko powtarza ją przez megafon – jak ratownicy na plaży.

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Zabawa paluszkowa.

Na morzu pływa żaglówka (formowanie trójkąta z palców wskazujących i kciuków obu rąk- imitowanie płynącej żaglówki).

Żeglarz patrzy na morze przez lornetkę (złączenie dłoni w „lornetkę” i przyłożenie do oczu).

Wypatrzył lecące mewy (połączenie kciuków prawej i lewej dłoni, poruszanie dłońmi w górę i w dół niczym skrzydłami).

Zobaczył też ludzi spacerujących po plaży (poruszanie palcem wskazującym i środkowym prawej dłoni po lewym ramieniu i odwrotnie).

Promienie słońca błyszczały na falach (przebieranie opuszkami palców prawej dłoni po powierzchni dłoni lewej i odwrotnie).

Fale na morzu wznosiły się i opadały (splecenie palców obu dłoni, unoszenie palców i opuszczanie).

Fale zaczęły się piętrzyć (Robienie dłońmi młynka z jednoczesnym zaciskaniem i luzowaniem pięści).

Po chwili fale się uspokoiły i morze zapadło w sen (naprzemienne głaskanie dłoni lewej dłonią prawą i odwrotnie).

 

Zadanie 2

 

Zagadki -Dziecko odpowiada na zadawane przez rodzica zagadki.

 

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego małe fale stopy ich całują. (morze)

 

Gdy do ucha ją przyłożę

Morza szum powróci do mnie.

W tej skorupce małe morze

Lato może nam przypomnieć. (muszelka)

 

Jest lekkie okrągłe

I do nadmuchania.

Przyda się każdemu

W nauce pływania. (koło ratunkowe)

 

Zbierane na plaży

Brązowe kamyki.

Pięknie zdobią nam pierścionki

Albo naszyjniki. (bursztyny)

 

Świecę mocno dzionek cały,

żeby wszystkim ciepło dać.

By zobaczyć, jak przychodzę,

Trzeba bardzo wcześnie wstać. (słońce)

 

Można na niej się opalać,

Zamki z piasku też budować.

Gdy się znudzi, można z Mamą

Brzegiem morza spacerować. (plaża)

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Wysłuchanie utworu „Wiercipiętek poznaje owady”.

Rodzice zapraszają dziecko do wysłuchania opowiadania o przygodzie, która przydarzyła się podczas wakacji.

 

Pewnego ciepłego, słonecznego dnia, gdy białe chmury płynęły leniwie po niebie, zielone żaby ziewały w zaroślach, a ptaki drzemały na gałęziach, Wiercipiętek siedział na ławeczce przed domem i wygrzewał się na słońcu. Siedział i rozmyślał, jak to dobrze jest leniuchować podczas wakacji. Nagle coś ukłuło go w nos: – Oj – jęknął Wiercipiętek, machając łapką, ale po chwili coś ukłuło go znowu, tyle, że w ucho. – Pac – zamachnął się Wiercipiętek – mam cię! Ale komar zdążył już uciec i bzycząc fruwał nad trawą. – Poczekaj, ty wstrętny robaku! – rozzłościł się Wiercipiętek – zaraz cie złapię! – Tylko nie robaku – obraził się komar – proszę mnie nie przezywać, nie jestem robakiem, tylko owadem. Wiercipiętek przyjrzał się komarowi i prychnął: – Ph… robak czy owad, co za różnica? – Właśnie, że jest – bzyczał komar – owady to wielka rodzina, nie pozwolę się obrażać. – Jaka rodzina? – zdziwił się Wiercipiętek. – Chodź za mną – zawołał komar i zaprowadził Wiercipiętka przed grządkę z kwiatami, na których siedziały kolorowe motyle: żółte, niebieskie, czerwone w brązowe łatki i białe w złote plamki. – Przecież to są motyle – zdziwił się Wiercipiętek. – Właśnie, motyle, to też owady, należą do mojej rodziny – bzykał komar z dumą. – Motyle? – nie mógł się nadziwić Wiercipiętek – Motyle i komary to rodzina? – Chodź dalej – pobrykiwał komar. – O, biedronka! – ucieszył się Wiercipiętek. Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba! – Biedronka też jest moją kuzynką – wyjaśnił z dumą komar – ona też jest owadem. – Coś podobnego – mruczał Wiercipiętek, idąc lasem za komarem, aż doszli do wysokiej kępy traw, z której dochodziło cykanie. – Kto to? – spytał Wiercipiętek. – Cii – zabzyczał komar – nie przeszkadzaj mu, konik polny daje koncert, posłuchaj. – Co ma konik polny do komara? – zastanawiał się Wiercipiętek. – Jak to co? – bzyczał zadowolony komar. – Konik polny też jest owadem, tak jak ja. – To aż tyle jest różnych owadów? – dziwił się Wiercipiętek. – Oczywiście – odpowiedział komar – rozejrzyj się dookoła – patrz, tam leci osa, dalej leśna mucha, a tu, pod nogami, maszeruje żuk – to wszystko są owady. Wiercipiętek rozglądał się zdziwiony i zobaczył, że komar usiadł na różowym kwiatku i rozmawia z pszczołą: – Dzień dobry, kuzynko – przywitał się grzecznie – wytłumacz Wiercipiętkowi, że i ty jesteś owadem. – Też coś – zdenerwowała się pszczoła – oczywiście, że jestem owadem, a teraz zmykajcie, mam dużo pracy, muszę lecieć do ula. Wiercipiętek podniósł głowę i przyglądał się odlatującej pszczole. Pszczoła, biedronka, polny konik, motyle – mruczał do siebie, ale nie zdążył przypomnieć sobie wszystkich owadów, bo wstrętny komar ugryzł go prosto w nos. Mateusz Galica.

 

Rodzice zadają dzieciom pytania:

Gdzie Wiercipiętek spędzał wakacje?

Kto ugryzł go w nos?

Czego o komarze dowiedział się Wiercipiętek?

Które jeszcze zwierzęta są owadami?

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna „Pani Lato”. Wykonaj postać „Pani Lato” według własnego pomysłu oraz ozdób dostępnymi materiałami.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

 

Zrób gimanastykę buzi i języka. Pomogą Ci w tym kosmiczne karty: https://wordwall.net/pl/resource/2752816/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#

 

************************

 

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”: Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

Więcej propozycji zabaw logopedycznych pod linkiem:

https://view.genial.ly/5e8a2060ba81d90dfb5d69eb/interactive-image-zabawy-logopedyczne-1 

 

*********************

 

Ćwiczenia oddechowe

 

Wyścigi – ustawiamy dwa małe papierowe autka na stoliku (powierzchnia musi być gładka). Z pasków plasteliny lub drucika formujemy granice drogi, w której musi mieścić się autko (można uformować kilka zakrętów). Dmuchamy przez słomki tak, aby pojazd jak najszybciej dotarł do mety. Ćwiczenie to można wykonywać w 2 osoby lub pojedynczo.

 

Dmuchanie baniek mydlanych – najpierw dużo malutkich baniek (mocny wydech), a potem próba nadmuchania jak największej bańki (wydech musi być długi i słaby).

 

Dmuchanie w płomień świecy, tak aby nie zgasła. Ćwiczenie to powinno być wykonywane zawsze pod kontrolą osoby dorosłej.

 

 

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.