Grupa Muchomorki

Zadanie 1.

Pobaw się w zabawę: Szukanie jajek wielkanocnych- zabawa sensoryczna, klasyfikacja kolorów, nauka liczenia – KreatywnaDzungla.pl

Zadanie 2.

Wykonaj dowolną techniką kartkę wielkanocną, wklej w nią życzenia napisane przez mamę lub tatę.

Grupa Misie

Zabawa  1

Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „ Wyszła kura”.

Wysłuchanie i omówienie piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=x7CdHKbu-sA&t=29s

Nauka refrenu za pomocą gestów ilustrujących tekst. Na słowo: drapu, drap jedną z łap… dziecko drapie podłogę jedną ręką. Na słowo: cap! – mocno klepie w podłogę. Przy powtórce refrenu następuje zmiana ręki.

1.Wyszła kura na podwórze,
Spodobało się tam kurze.

Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!

2.Na podwórzu dużo kurzu,
Piórko, trawka i sadzawka,

Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!

3.Kamyk, kwiatek i dżdżownica,
Jaka piękna okolica.

Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!

Zabawa 2

„ Gdzie jest pisanka?” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.

Dziecko otrzymuje jedną pisankę z drewna i staje w wyznaczonym miejscu  obręczy zrobionej ze sznurka. Rodzic stoi w tym samym kierunku co dziecko i prowadzi zabawę: – Weź swoją pisankę   i połóż ją tam (pokazuje kierunek do przodu). Pisanka leży przed Tobą. Leży z przodu. Weź ją teraz w dłoń…i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. Teraz pisanka jest w górze…Kiedy opuścisz dłoń, pisanka będzie na dole. Wyciągnij teraz rękę tak jak ja… w bok…i połóż pisankę na podłodze. Teraz leży z boku…Spójrz do tyłu…Połóż tam swoje jajo…Ono jest z tyłu. Weź je…Wyjdź z obręczy i idź do przodu…Zatrzymaj się…Teraz idź w bok, w tę stronę, którą podnoszę rękę. Zatrzymaj się… Połóż drewniane jajo z przodu i usiądź z nóżkami założonymi na kokardki, a następnie włóż pisankę do koszyczka kiedy podejdę.

Grupa Krasnale

Zadanie 1

Posłuchaj wierszyka czytanego przez osobę dorosłą. Spróbuj, powtarzając  rytmicznie tekst i rysować elementy kurczaczka. Powodzenia!

 Kurczątko

Kurczątko z jajeczka się urodziło…

Główkę, brzuszek wychyliło.

Na dwie nóżki wyskoczyło.

Czarne oczka otworzyło,

Dziobek mały rozchyliło, że jest głodne zakwiliło….

Inne propozycje można znaleźć: rysowane wierszyki youtube https://www.youtube.com/playlist?list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwLhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL

Zadanie 2

Praca plastyczna z wykorzystaniem WP ,,Koszyk wielkanocny”.

Wypchaj wszystkie elementy ilustracji, pokoloruj  elementy koszyka kredkami lub farbą, albo też ozdób kolorową wycinanką i ozdoba świąteczna gotowa. Z pewnością pięknie Ci wyjdzie.

Grupa Smerfy

Zadanie 1

Propozycja piosenki o pisankach wielkanocnych

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki.

Zachęcam do odsłuchania piosenki, i rozmowy z dzieckiem o zwyczaju malowania pisanek. Można zapytać dzieci, co było namalowane na pisankach w tekście piosenki

Zadanie 2

 Ćwiczenia manualne „Gdzie jest jajko” Dziecko wykonuje małe kulki z gazety (lub kartki papieru) – to jajeczka, które będzie musiał wyciągnąć za pomocą pęsety/ szczypiec kuchennych/ łyżeczki z miski z ryżem (lub kaszą albo z innym produktem sypkim, jakim Państwo dysponują).

Grupa Motylki

Zadanie 1

Wysłuchaj wiersz. Opowiedz, jakie zmartwienie miał zajączek i jak sobie z nim poradził

,,Wielkanocne zajączkiLewicka

Pytał raz zająca zając,

kręcąc noskiem i wzdychając:

„Powiedz, drogi przyjacielu,

wszak na rzeczach znasz się wielu,

co dać dzieciom na Wielkanoc:

czy marchewkę, świeże siano,

pęk sałaty lub kapustę?

Martwię się już tak od szóstej!”.

A przyjaciel tak mu powie:

„Po co tracić czas i zdrowie!

Schrup marchewkę lepiej sam,

bo ja inny pomysł mam.

Zajączkowa niespodzianka

wielkanocna to pisanka!

Sposób prosty, mówię z góry:

trzeba jajko wziąć od kury

i na twardo ugotować.

Gdy ostygnie, pomalować,

w kwiatki, kropki, kreski,

szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki!

Napisz jeszcze swe życzenia –

wielkanocne pozdrowienia.

Wszystko już kolego wiesz,

więc do pracy teraz spiesz”.

Pomknął ucieszony zając

ważne słowa powtarzając.

A w świąteczny ciepły ranek

wszystkie dzieci roześmiane

otrzymały niespodzianki:

dyngus, bazie i pisanki.

Wraz z żółtymi żonkilami

mała kartka z życzeniami:

Niechaj dziś dla wszystkich dzieci

wielkanocne słonko świeci.

Dla starszaka i dla brzdąca

pozdrowienia od ZAJĄCA.

Zadanie 2

Wykonaj zajączka z papieru. Pomoże ci w tym filmik instruktażowy

https://youtu.be/3cJM0JS1mjM

Grupa Biedronki

Zabawa 1

 Praca z wierszem E. Skarżyńskiej ,,Wielkanocny stół”.

Rodzic czyta wiersz i zadaje pytania:

Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole?

Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem?  

Jak spędzają te święta?

,,Wielkanocny stół’’           

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

 W borówkowej zieleni

 listeczków skrzydlatych

 lukrowana baba

 rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

 w samym środku lata

Siada mama przy stole,

 a przy mamie tata.

 I my.

Wiosna na  nas

 zza firanek zerka,

 a pstrokate pisanki

 chcą tańczyć oberka.

 Wpuścimy wiosnę

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

 w wielkanocne świętowanie

 jak wiosna wesołe.

Zabawa 2

Uzupełnij z pomocą rodzica karty pracy – KP3.36a, KP3.36b

Grupa Pszczółki

Zadanie 1

Zabawa „Gdzie były schowane pisanki?” – szuka pisanek w różnych miejscach  w domu (wcześniej schowanych przez Rodzica); po znalezieniu pisanki siada opowiada o miejscu jej odnalezienia używając zwrotów ,,na’’, ,,pod’’, ,,nad’’, ,,obok’’, ,,w’’ itp.

Zadanie 2

Pieczenie świątecznych babeczek:

https://www.youtube.com/watch?v=ZL27EHApmEc

Grupa Żabki

Zadanie 1

Praca z wierszem E. „ Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”.

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych.

Lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem.

W wielkanocne świętowanie,

jak wiosna wesołe.

Proszę przeczytać dziecku wiersz, a następnie zadać pytania: Po co ludzie spotykają się przy wielkanocnym stole? Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem? Jak spędzają te święta?

Proszę, aby dziecko wykonało kartę pracy nr 36.

Zadanie 2

Praca plastyczna „Stroiki na stół wielkanocny”.

Do wykonania potrzebne będą: rolki od papieru toaletowego, kolorowa krepina lub bibuła, druciki, patyczki do szaszłyków, nożyczki, klej.

Proszę , aby dziecko ponacinało zieloną krepinę i przykleiło ją na rolkę od papieru toaletowego. Do środka wstawią tulipany lub narcyzy lub inne wiosenne kwiaty wykonane z bibuły i drucików. Pracę można wykonać z pomocą rodzica. Poniższe linki wskazują propozycje wykonania.

https://www.youtube.com/watch?v=yhX2T0NptoQ

https://www.youtube.com/watch?v=Z_9rLEbKgTI

https://www.youtube.com/watch?v=_z2Y8k4ZYE0

Grupa Stokrotki

„Kogucik” – ćwiczenie graficzne, usprawnianie małej motoryki.

Dziecko spaceruje po pokoju, naśladując ptasie ruchy: unosi wysoko kolana, macha ramionami jak skrzydłami. Na hasło: Kogucik! – staje w miejscu i umiarkowanym głosem krzyczy: Kukuryku!. Po wykonaniu ćwiczenia dziecko siada przy stole i wykonuje zadanie na karcie pracy – ogląda kolorowego koguta, nazywa kolory na poszczególnych częściach ciała ptaka, a następnie koloruje według wzoru. Rodzic zwraca uwagę na staranność i dokładność pracy.

Karty pracy,  str. 53, pomoce: kredki. (dzieci 5-letnie).

Karty pracy, s. 25, pomoce: kredki (dzieci 4-letnie).

Zadanie 2.

 „Święta w rodzinnym kręgu” – ćwiczenia gimnastyczne.

Część I

  1. Na dany sygnał dziecko biega, krąży w różnych kierunkach, naśladując lot ptaków. Na hasło: Na miejsca! – dziecko wraca, okrąża krążek i siada.

Część II

  1. „Powitanie” – dziecko zajmuje miejsce przed krążkiem w siadzie klęcznym. Na znak rodzica skłania się w przód i czołem dotyka krążka (ręce luźno opuszczone wzdłuż tułowia), następnie prostuje się do siadu klęcznego. Ważne, by podczas tego ćwiczenia dziecko nie podnosiło pięt.
  2. „Taniec” – dziecko staje na jednej nodze, krążek położony na kolanie nogi wzniesionej do przodu i zgiętej. Rodzic podaje prosty rytm (klaszcząc), a dziecko wystukuje go palcami wolnej ręki. Druga ręka podtrzymuje krążek. Dziecko powtarza ćwiczenie kilka razy, stojąc raz na lewej, raz na prawej nodze.
  3. „Czy dobrze wyglądam?” – dziecko leży przodem, trzyma ręce na krążku złożone w poduszkę (dłoń na dłoni). Następnie unosi krążek (także łokcie), przegląda się w nim jak w lusterku, uśmiecha się i robi różne miny, po czym wraca do pozycji wyjściowej i odpoczywa.
  4. „Śliska wycieraczka” – dziecko wykonuje przysiad podparty, trzymając krążek pod stopami. Rodzic zachęca, by dziecko stopami odsuwało i przysuwało do siebie krążek.
  5. „Lśniąca podłoga” – dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym, odsuwa i przysuwa do siebie krążek.

Część III

  1. „Goście tuż, tuż” – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Zadanie polega na wykonaniu skrętu i dotknięciu kolejno prawym i lewym uchem krążka.
  2. „Wspólny obiad” – dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym i próbuje stopami chwycić krążek i przewrócić go na drugą stronę, tak jak naleśnik na patelni.
  3. „Do zobaczenia” – dziecko maszeruje w rytm muzyki po obwodzie koła. Odkłada krążek na bok.

Zamiast krążka można wykorzystać koło wycięte z kartonu.

Grupa Słoneczka

Zadanie1

„Z której strony beczy baranek?” – zabawa artykulacyjna i doskonaląca percepcję słuchową
i orientację w przestrzeni. Pobaw się z rodzeństwem i rodzicami.

Jedna osoba siada w środku koła i zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie
i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Druga osoba naśladuje odgłosy wydawane przez baranka. Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła

Zadanie 2

Wykonaj zadania w kartach pracy

  • Dzieci 3 letnie : karta pracy nr 44

Pokoloruj obrazek według kodu. Zapełnij całą powierzchnię kolorem

  • Dzieci 4 letnie: karta pracy cz.3, s. 26

Pokoloruj taką liczbę symboli wielkanocnych, jaką wskazują wyprostowane place dłoni.