Grupa Muchomorki
Zadanie 1.
Pobaw się w zabawę: Szukanie jajek wielkanocnych- zabawa sensoryczna, klasyfikacja kolorów, nauka liczenia – KreatywnaDzungla.pl
Zadanie 2.
Wykonaj dowolną techniką kartkę wielkanocną, wklej w nią życzenia napisane przez mamę lub tatę.
Grupa Misie
Zabawa 1
Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki „ Wyszła kura”.
Wysłuchanie i omówienie piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=x7CdHKbu-sA&t=29s
Nauka refrenu za pomocą gestów ilustrujących tekst. Na słowo: drapu, drap jedną z łap… dziecko drapie podłogę jedną ręką. Na słowo: cap! – mocno klepie w podłogę. Przy powtórce refrenu następuje zmiana ręki.
1.Wyszła kura na podwórze,
Spodobało się tam kurze.
Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
2.Na podwórzu dużo kurzu,
Piórko, trawka i sadzawka,
Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
3.Kamyk, kwiatek i dżdżownica,
Jaka piękna okolica.
Ref.: Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Drapu – drap jedną z łap,
Jest robaczek to go – cap!
Zabawa 2
„ Gdzie jest pisanka?” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.
Dziecko otrzymuje jedną pisankę z drewna i staje w wyznaczonym miejscu obręczy zrobionej ze sznurka. Rodzic stoi w tym samym kierunku co dziecko i prowadzi zabawę: – Weź swoją pisankę i połóż ją tam (pokazuje kierunek do przodu). Pisanka leży przed Tobą. Leży z przodu. Weź ją teraz w dłoń…i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. Teraz pisanka jest w górze…Kiedy opuścisz dłoń, pisanka będzie na dole. Wyciągnij teraz rękę tak jak ja… w bok…i połóż pisankę na podłodze. Teraz leży z boku…Spójrz do tyłu…Połóż tam swoje jajo…Ono jest z tyłu. Weź je…Wyjdź z obręczy i idź do przodu…Zatrzymaj się…Teraz idź w bok, w tę stronę, którą podnoszę rękę. Zatrzymaj się… Połóż drewniane jajo z przodu i usiądź z nóżkami założonymi na kokardki, a następnie włóż pisankę do koszyczka kiedy podejdę.
Grupa Krasnale
Zadanie 1
Posłuchaj wierszyka czytanego przez osobę dorosłą. Spróbuj, powtarzając rytmicznie tekst i rysować elementy kurczaczka. Powodzenia!
Kurczątko
Kurczątko z jajeczka się urodziło…
Główkę, brzuszek wychyliło.
Na dwie nóżki wyskoczyło.
Czarne oczka otworzyło,
Dziobek mały rozchyliło, że jest głodne zakwiliło….
Inne propozycje można znaleźć: rysowane wierszyki youtube https://www.youtube.com/playlist?list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwLhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL
Zadanie 2
Praca plastyczna z wykorzystaniem WP ,,Koszyk wielkanocny”.
Wypchaj wszystkie elementy ilustracji, pokoloruj elementy koszyka kredkami lub farbą, albo też ozdób kolorową wycinanką i ozdoba świąteczna gotowa. Z pewnością pięknie Ci wyjdzie.
Grupa Smerfy
Zadanie 1
Propozycja piosenki o pisankach wielkanocnych
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Zachęcam do odsłuchania piosenki, i rozmowy z dzieckiem o zwyczaju malowania pisanek. Można zapytać dzieci, co było namalowane na pisankach w tekście piosenki
Zadanie 2
Ćwiczenia manualne „Gdzie jest jajko” Dziecko wykonuje małe kulki z gazety (lub kartki papieru) – to jajeczka, które będzie musiał wyciągnąć za pomocą pęsety/ szczypiec kuchennych/ łyżeczki z miski z ryżem (lub kaszą albo z innym produktem sypkim, jakim Państwo dysponują).
Grupa Motylki
Zadanie 1
Wysłuchaj wiersz. Opowiedz, jakie zmartwienie miał zajączek i jak sobie z nim poradził
,,Wielkanocne zajączki” Lewicka
Pytał raz zająca zając,
kręcąc noskiem i wzdychając:
„Powiedz, drogi przyjacielu,
wszak na rzeczach znasz się wielu,
co dać dzieciom na Wielkanoc:
czy marchewkę, świeże siano,
pęk sałaty lub kapustę?
Martwię się już tak od szóstej!”.
A przyjaciel tak mu powie:
„Po co tracić czas i zdrowie!
Schrup marchewkę lepiej sam,
bo ja inny pomysł mam.
Zajączkowa niespodzianka
wielkanocna to pisanka!
Sposób prosty, mówię z góry:
trzeba jajko wziąć od kury
i na twardo ugotować.
Gdy ostygnie, pomalować,
w kwiatki, kropki, kreski,
szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki!
Napisz jeszcze swe życzenia –
wielkanocne pozdrowienia.
Wszystko już kolego wiesz,
więc do pracy teraz spiesz”.
Pomknął ucieszony zając
ważne słowa powtarzając.
A w świąteczny ciepły ranek
wszystkie dzieci roześmiane
otrzymały niespodzianki:
dyngus, bazie i pisanki.
Wraz z żółtymi żonkilami
mała kartka z życzeniami:
Niechaj dziś dla wszystkich dzieci
wielkanocne słonko świeci.
Dla starszaka i dla brzdąca
pozdrowienia od ZAJĄCA.
Zadanie 2
Wykonaj zajączka z papieru. Pomoże ci w tym filmik instruktażowy
Grupa Biedronki
Zabawa 1
Praca z wierszem E. Skarżyńskiej ,,Wielkanocny stół”.
Rodzic czyta wiersz i zadaje pytania:
Po co ludzie spotykają się przy świątecznym stole?
Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem?
Jak spędzają te święta?
,,Wielkanocny stół’’
Ewa Skarżyńska
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.
Zabawa 2
Uzupełnij z pomocą rodzica karty pracy – KP3.36a, KP3.36b
Grupa Pszczółki
Zadanie 1
Zabawa „Gdzie były schowane pisanki?” – szuka pisanek w różnych miejscach w domu (wcześniej schowanych przez Rodzica); po znalezieniu pisanki siada opowiada o miejscu jej odnalezienia używając zwrotów ,,na’’, ,,pod’’, ,,nad’’, ,,obok’’, ,,w’’ itp.
Zadanie 2
Pieczenie świątecznych babeczek:
Grupa Żabki
Zadanie 1
Praca z wierszem E. „ Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”.
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych.
Lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem.
W wielkanocne świętowanie,
jak wiosna wesołe.
Proszę przeczytać dziecku wiersz, a następnie zadać pytania: Po co ludzie spotykają się przy wielkanocnym stole? Czy dzielą się w Wielkanoc opłatkiem? Jak spędzają te święta?
Proszę, aby dziecko wykonało kartę pracy nr 36.
Zadanie 2
Praca plastyczna „Stroiki na stół wielkanocny”.
Do wykonania potrzebne będą: rolki od papieru toaletowego, kolorowa krepina lub bibuła, druciki, patyczki do szaszłyków, nożyczki, klej.
Proszę , aby dziecko ponacinało zieloną krepinę i przykleiło ją na rolkę od papieru toaletowego. Do środka wstawią tulipany lub narcyzy lub inne wiosenne kwiaty wykonane z bibuły i drucików. Pracę można wykonać z pomocą rodzica. Poniższe linki wskazują propozycje wykonania.
https://www.youtube.com/watch?v=yhX2T0NptoQ
Grupa Stokrotki
„Kogucik” – ćwiczenie graficzne, usprawnianie małej motoryki.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladując ptasie ruchy: unosi wysoko kolana, macha ramionami jak skrzydłami. Na hasło: Kogucik! – staje w miejscu i umiarkowanym głosem krzyczy: Kukuryku!. Po wykonaniu ćwiczenia dziecko siada przy stole i wykonuje zadanie na karcie pracy – ogląda kolorowego koguta, nazywa kolory na poszczególnych częściach ciała ptaka, a następnie koloruje według wzoru. Rodzic zwraca uwagę na staranność i dokładność pracy.
Karty pracy, str. 53, pomoce: kredki. (dzieci 5-letnie).
Karty pracy, s. 25, pomoce: kredki (dzieci 4-letnie).
Zadanie 2.
„Święta w rodzinnym kręgu” – ćwiczenia gimnastyczne.
Część I
- Na dany sygnał dziecko biega, krąży w różnych kierunkach, naśladując lot ptaków. Na hasło: Na miejsca! – dziecko wraca, okrąża krążek i siada.
Część II
- „Powitanie” – dziecko zajmuje miejsce przed krążkiem w siadzie klęcznym. Na znak rodzica skłania się w przód i czołem dotyka krążka (ręce luźno opuszczone wzdłuż tułowia), następnie prostuje się do siadu klęcznego. Ważne, by podczas tego ćwiczenia dziecko nie podnosiło pięt.
- „Taniec” – dziecko staje na jednej nodze, krążek położony na kolanie nogi wzniesionej do przodu i zgiętej. Rodzic podaje prosty rytm (klaszcząc), a dziecko wystukuje go palcami wolnej ręki. Druga ręka podtrzymuje krążek. Dziecko powtarza ćwiczenie kilka razy, stojąc raz na lewej, raz na prawej nodze.
- „Czy dobrze wyglądam?” – dziecko leży przodem, trzyma ręce na krążku złożone w poduszkę (dłoń na dłoni). Następnie unosi krążek (także łokcie), przegląda się w nim jak w lusterku, uśmiecha się i robi różne miny, po czym wraca do pozycji wyjściowej i odpoczywa.
- „Śliska wycieraczka” – dziecko wykonuje przysiad podparty, trzymając krążek pod stopami. Rodzic zachęca, by dziecko stopami odsuwało i przysuwało do siebie krążek.
- „Lśniąca podłoga” – dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym, odsuwa i przysuwa do siebie krążek.
Część III
- „Goście tuż, tuż” – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Zadanie polega na wykonaniu skrętu i dotknięciu kolejno prawym i lewym uchem krążka.
- „Wspólny obiad” – dziecko siedzi w siadzie skulnym podpartym i próbuje stopami chwycić krążek i przewrócić go na drugą stronę, tak jak naleśnik na patelni.
- „Do zobaczenia” – dziecko maszeruje w rytm muzyki po obwodzie koła. Odkłada krążek na bok.
Zamiast krążka można wykorzystać koło wycięte z kartonu.
Grupa Słoneczka
Zadanie1
„Z której strony beczy baranek?” – zabawa artykulacyjna i doskonaląca percepcję słuchową
i orientację w przestrzeni. Pobaw się z rodzeństwem i rodzicami.
Jedna osoba siada w środku koła i zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie
i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Druga osoba naśladuje odgłosy wydawane przez baranka. Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła
Zadanie 2
Wykonaj zadania w kartach pracy
- Dzieci 3 letnie : karta pracy nr 44
Pokoloruj obrazek według kodu. Zapełnij całą powierzchnię kolorem
- Dzieci 4 letnie: karta pracy cz.3, s. 26
Pokoloruj taką liczbę symboli wielkanocnych, jaką wskazują wyprostowane place dłoni.