Grupa Muchomorki

Zadanie 1

Pokoloruj starannie domek na dowolne kolory. Możesz dorysować drzewko lub kwiatki.

Kolorowanka – prosty domek – kolorowanka do wydruku, darmowe (dla-dzieci.com.pl)

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki o trzech małych świnkach:

Śpiewające Brzdące – Trzy świnki – Piosenki dla dzieci – YouTube

Odpowiedz na pytania:

Kto zbudował domki?

Z czego był pierwszy, drugi i trzeci domek?

Którego domku nie zburzył wilk i dlaczego?

Grupa Misie

Zabawa 1

„Kurczątko” – zabawa z wierszykiem. Rodzic powoli recytuje wierszyk, wykonując ruchy ilustrujące wypowiadane słowa. Po każdym wersie robi pauzę, by dziecko mogło powtórzyć jego ruch lub dźwięk.

Kurczątko z jajeczka się urodziło,

(dziecko kuca)

 główkę najpierw wychyliło,

(podnosi głowę)

na dwie nóżki wyskoczyło,

(energicznie się podnosi)

czarne oczka otworzyło,

(podnosi rączki z zaciśniętymi piątkami)

dziobek mały rozchyliło,

(układa dłonie w kształcie dziobka)

że jest głodne – zakwiliło…

(naśladuje pisklę: pi, pi, piii!…)

Zabawa 2

„Kura” – Zabawa plastyczna.

Dziecko rwie paluszkami wycinankę na mniejsze kawałki. (Proponuję, aby kolory wycinanki były zbliżone do  rzeczywistych barw upierzenia kury). Następnie dziecko smaruje klejem kontur kury  i zapełnia go skrawkami papieru.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kura-domowa?version=print

Grupa Krasnale

Zadanie 1

 Karta pracy nr.2 str. 15– łączenie maszyny z jej cieniem;Prosimy aby dziecko samodzielnie wykonało kartę pracy i opisało przedstawione narzędzia.

Zadanie 2

,,Na polu” zabawa plastyczna.

Proszę aby dziecko wykonało pracę plastyczną z wykorzystaniem farb.

Grupa Smerfy

Zadanie 1

Oglądanie bajki, połączone z aktywnym słuchaniem  „Szukam mamy” – nauka dzieci zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 Rozmowa na temat bajki:

 – Kto szukał swojej mamy?

 – Jakie zwierzęta występują w bajce?

– Jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt z bajki?

Zadanie 2

„Co do czego pasuje” – wykonanie ćwiczenia w K2., 13. Łączenie obrazków,  których nazwy zaczynają się taką samą głoską, jak słowa owca i indyk – kolorowanie ramek na zielono lub czerwono.

Grupa Motylki

Zadanie 1

Obejrzyj ilustrację i odpowiedz na pytania:

Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?

Które zwierzęta mają dwie a które cztery nogi?

Które mają rogi?

Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?

Jak wygląda praca gospodarza ?

https://thumbs.dreamstime.com/z/ycie-na-gospodarstwie-rolnym-31549182.jpg

Zadanie 2

Wysłuchaj piosenki i spróbuj zapamiętać słowa. Zatańcz wraz z rodzicem.

https://www.youtube.com/watch?v=mf7isov5B-g

Ulep z plasteliny jedno ze zwierząt, które można spotkać na wsi.

Zadanie dodatkowe:

5-latek – karta pracy str.25 – Otocz w jedną pętle pisklęta kury a w drugą pętlę pisklęta kaczki. Policz pisklęta w każdej pętli. Ozdób cyfrę 8 w dowolny sposób. Dorysuj tyle jajek by na każdej półce było ich 8.

Grupa Biedronki

Zadanie 1

 ,,Od ziarenka do bochenka” – praca z kartą pracy KP3.38. Rodzic towarzyszy dziecku w wypełnianiu karty pracy.

Zadanie 2

,,Pieczemy chleb” – praca z masy solnej. Rodzic przygotowuje masę solną ( 1 szklanka mąki, 1 szklanka soli, woda – ugniatamy ciasto). Dziecko lepi różnego rodzaju pieczywo (bułka, rogal, chlebek). Może pomalować swoje wytwory.

Grupa Pszczółki

Zadanie 1

Malowanie grubym pędzlem na kartce – dziecko maluje chmurki, a potem linie pionowe po śladach narysowanych przez rodzica, a później samodzielnie.

https://pl.pinterest.com/pin/430797520585019026/

Zadanie 2

Nauka piosenki „Na naszym podwórku” – dziecko powtarza wersy piosenki za rodzicem z różnym natężeniem i w różnym tempie; dopowiada brakujące słowa; śpiewa piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie:
kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.

Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.

Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

Grupa Żabki

Zadanie 1

Rozmowa na temat „Polne rośliny”– rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych – klasyfikacja. Rośliny zbożowe (np. żyto, pszenica, owies, kukurydza, jęczmień), rośliny okopowe (buraki, ziemniaki, marchew, rzepa), oleiste (słonecznik, len, rzepak) i włókniste (len, konopie). Dziecko próbuje scharakteryzować rośliny należące do jednej grupy. Proszę wyjaśnić dziecku nazwę „rośliny okopowe” (okopuje się je podczas sadzenia, a następnie wykopuje z ziemi). Wyjaśniamy dziecku pochodzenie nazwy roślin oleistych i włóknistych (produkcja oleju oraz wytwarzanie nici i włókien).

Pomocny będzie filmik o roślinach zbożowych, zachęcam do obejrzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM

Zadanie 2

Praca plastyczna „Kukurydza”.

Proszę o przygotowanie dziecku kartki, żółtego i zielonego flamastra oraz żółtej farby. Dziecko rysuje kolbę żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie, robi odciski – ziarna kukurydzy.

Proszę o wykonanie karty pracy z książki cz. 3 strona 39a,b

Grupa Stokrotki

Zadanie 1

Wiersz pt. „Co słychać na wsi?”  -Wanda Chotomska

Rodzic dwukrotnie recytuje wiersz. Podczas powtórnej recytacji dziecko powtarza za nim głosy zwierząt.

 „Co słychać na wsi?”

Co słychać na wsi

Co słychać? – Zależy – gdzie.

Na łące słychać: – Kle-kle!

Na stawie: – Kwa-kwa!

Na polu: – Kraaa!

Przed kurnikiem: – Kukuryku!

– Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.

Koło budy słychać – Hau!

A na progu – Miau…

A co słychać w domu, nie powiem nikomu!

Zadanie 2

Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.3 str. 56-57

Pokoloruj litery.

Podziel nazwy obrazków na głoski i pokoloruj miejsca głoski z.

Otocz pętlami dziesięć liter z.

Narysuj po śladzie zegar

Narysuj szlaczek po śladzie. Zacznij od kropek ze strzałkami.

Spróbuj samodzielnie narysować szlaczek

Grupa Słoneczka

Zadanie 1

Zabawa plastyczna z plasteliną  „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”.

Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt z wiejskiego podwórka . Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki pudełka kartonowego. Przelicza zwierzęta.

Pomoce: plastelina, małe koraliki do wykonania oczu (guziki, pieprz, plastelina), przykrywka od pudełka kartonowego, np. po butach.

Zadanie 2

Zabawa ruchowa z elementem liczenia  „Ile zwierząt w zagrodzie?”

Dziecko naśladuje w zabawie sposób poruszania się zwierząt, np. rodzic/ opiekun mówi: „krowa” – dziecko idzie z uniesionymi dłońmi po obu stronach głowy, a wyciągniętymi palcami wskazującymi pokazuje rogi. Na pytanie – „Ile zwierząt w zagrodzie?” dziecko zatrzymuje się, a rodzic/opiekun klaszcze np. 4 razy. Dziecko słucha ilości klaśnięć , liczy je, wypowiada wynik na głos i pokazuje odpowiednią ilość na palcach ( 4 klaśnięcia, 4 palce). Gdy rodzic/ opiekun powie nazwę innego zwierzęcia, zabawa toczy się dalej