Grupa Muchomorki
Zadanie 1
Pokoloruj starannie domek na dowolne kolory. Możesz dorysować drzewko lub kwiatki.
Kolorowanka – prosty domek – kolorowanka do wydruku, darmowe (dla-dzieci.com.pl)
Zadanie 2
Posłuchaj piosenki o trzech małych świnkach:
Śpiewające Brzdące – Trzy świnki – Piosenki dla dzieci – YouTube
Odpowiedz na pytania:
Kto zbudował domki?
Z czego był pierwszy, drugi i trzeci domek?
Którego domku nie zburzył wilk i dlaczego?
Grupa Misie
Zabawa 1
„Kurczątko” – zabawa z wierszykiem. Rodzic powoli recytuje wierszyk, wykonując ruchy ilustrujące wypowiadane słowa. Po każdym wersie robi pauzę, by dziecko mogło powtórzyć jego ruch lub dźwięk.
Kurczątko z jajeczka się urodziło,
(dziecko kuca)
główkę najpierw wychyliło,
(podnosi głowę)
na dwie nóżki wyskoczyło,
(energicznie się podnosi)
czarne oczka otworzyło,
(podnosi rączki z zaciśniętymi piątkami)
dziobek mały rozchyliło,
(układa dłonie w kształcie dziobka)
że jest głodne – zakwiliło…
(naśladuje pisklę: pi, pi, piii!…)
Zabawa 2
„Kura” – Zabawa plastyczna.
Dziecko rwie paluszkami wycinankę na mniejsze kawałki. (Proponuję, aby kolory wycinanki były zbliżone do rzeczywistych barw upierzenia kury). Następnie dziecko smaruje klejem kontur kury i zapełnia go skrawkami papieru.
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kura-domowa?version=print
Grupa Krasnale
Zadanie 1
Karta pracy nr.2 str. 15– łączenie maszyny z jej cieniem;Prosimy aby dziecko samodzielnie wykonało kartę pracy i opisało przedstawione narzędzia.
Zadanie 2
,,Na polu” zabawa plastyczna.
Proszę aby dziecko wykonało pracę plastyczną z wykorzystaniem farb.
Grupa Smerfy
Zadanie 1
Oglądanie bajki, połączone z aktywnym słuchaniem „Szukam mamy” – nauka dzieci zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
Rozmowa na temat bajki:
– Kto szukał swojej mamy?
– Jakie zwierzęta występują w bajce?
– Jak nazywają się dzieci poszczególnych zwierząt z bajki?
Zadanie 2
„Co do czego pasuje” – wykonanie ćwiczenia w K2., 13. Łączenie obrazków, których nazwy zaczynają się taką samą głoską, jak słowa owca i indyk – kolorowanie ramek na zielono lub czerwono.
Grupa Motylki
Zadanie 1
Obejrzyj ilustrację i odpowiedz na pytania:
Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
Które zwierzęta mają dwie a które cztery nogi?
Które mają rogi?
Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?
Jak wygląda praca gospodarza ?
https://thumbs.dreamstime.com/z/ycie-na-gospodarstwie-rolnym-31549182.jpg
Zadanie 2
Wysłuchaj piosenki i spróbuj zapamiętać słowa. Zatańcz wraz z rodzicem.
https://www.youtube.com/watch?v=mf7isov5B-g
Ulep z plasteliny jedno ze zwierząt, które można spotkać na wsi.
Zadanie dodatkowe:
5-latek – karta pracy str.25 – Otocz w jedną pętle pisklęta kury a w drugą pętlę pisklęta kaczki. Policz pisklęta w każdej pętli. Ozdób cyfrę 8 w dowolny sposób. Dorysuj tyle jajek by na każdej półce było ich 8.
Grupa Biedronki
Zadanie 1
,,Od ziarenka do bochenka” – praca z kartą pracy KP3.38. Rodzic towarzyszy dziecku w wypełnianiu karty pracy.
Zadanie 2
,,Pieczemy chleb” – praca z masy solnej. Rodzic przygotowuje masę solną ( 1 szklanka mąki, 1 szklanka soli, woda – ugniatamy ciasto). Dziecko lepi różnego rodzaju pieczywo (bułka, rogal, chlebek). Może pomalować swoje wytwory.
Grupa Pszczółki
Zadanie 1
Malowanie grubym pędzlem na kartce – dziecko maluje chmurki, a potem linie pionowe po śladach narysowanych przez rodzica, a później samodzielnie.
https://pl.pinterest.com/pin/430797520585019026/
Zadanie 2
Nauka piosenki „Na naszym podwórku” – dziecko powtarza wersy piosenki za rodzicem z różnym natężeniem i w różnym tempie; dopowiada brakujące słowa; śpiewa piosenkę.
https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs
Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie:
kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.
Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
Grupa Żabki
Zadanie 1
Rozmowa na temat „Polne rośliny”– rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych – klasyfikacja. Rośliny zbożowe (np. żyto, pszenica, owies, kukurydza, jęczmień), rośliny okopowe (buraki, ziemniaki, marchew, rzepa), oleiste (słonecznik, len, rzepak) i włókniste (len, konopie). Dziecko próbuje scharakteryzować rośliny należące do jednej grupy. Proszę wyjaśnić dziecku nazwę „rośliny okopowe” (okopuje się je podczas sadzenia, a następnie wykopuje z ziemi). Wyjaśniamy dziecku pochodzenie nazwy roślin oleistych i włóknistych (produkcja oleju oraz wytwarzanie nici i włókien).
Pomocny będzie filmik o roślinach zbożowych, zachęcam do obejrzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM
Zadanie 2
Praca plastyczna „Kukurydza”.
Proszę o przygotowanie dziecku kartki, żółtego i zielonego flamastra oraz żółtej farby. Dziecko rysuje kolbę żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie, robi odciski – ziarna kukurydzy.
Proszę o wykonanie karty pracy z książki cz. 3 strona 39a,b
Grupa Stokrotki
Zadanie 1
Wiersz pt. „Co słychać na wsi?” -Wanda Chotomska
Rodzic dwukrotnie recytuje wiersz. Podczas powtórnej recytacji dziecko powtarza za nim głosy zwierząt.
„Co słychać na wsi?”
Co słychać na wsi
Co słychać? – Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle-kle!
Na stawie: – Kwa-kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
– Ko-ko-ko-ko-ko! – w kurniku.
Koło budy słychać – Hau!
A na progu – Miau…
A co słychać w domu, nie powiem nikomu!
Zadanie 2
Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.3 str. 56-57
Pokoloruj litery.
Podziel nazwy obrazków na głoski i pokoloruj miejsca głoski z.
Otocz pętlami dziesięć liter z.
Narysuj po śladzie zegar
Narysuj szlaczek po śladzie. Zacznij od kropek ze strzałkami.
Spróbuj samodzielnie narysować szlaczek
Grupa Słoneczka
Zadanie 1
Zabawa plastyczna z plasteliną „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”.
Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt z wiejskiego podwórka . Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki pudełka kartonowego. Przelicza zwierzęta.
Pomoce: plastelina, małe koraliki do wykonania oczu (guziki, pieprz, plastelina), przykrywka od pudełka kartonowego, np. po butach.
Zadanie 2
Zabawa ruchowa z elementem liczenia „Ile zwierząt w zagrodzie?”
Dziecko naśladuje w zabawie sposób poruszania się zwierząt, np. rodzic/ opiekun mówi: „krowa” – dziecko idzie z uniesionymi dłońmi po obu stronach głowy, a wyciągniętymi palcami wskazującymi pokazuje rogi. Na pytanie – „Ile zwierząt w zagrodzie?” dziecko zatrzymuje się, a rodzic/opiekun klaszcze np. 4 razy. Dziecko słucha ilości klaśnięć , liczy je, wypowiada wynik na głos i pokazuje odpowiednią ilość na palcach ( 4 klaśnięcia, 4 palce). Gdy rodzic/ opiekun powie nazwę innego zwierzęcia, zabawa toczy się dalej