Grupa Muchomorki
Zadanie 1.
Obejrzyj bajkę Bolek i Lolek – odc. 9 “Brzydkie Kaczątko”, – YouTube
Opowiedz ją mamie, tacie lub rodzeństwu.
Spróbuj pokolorować obrazek brzydkiego kaczątka online www.kolorowankionline.net/brzydkie-kaczatko lub zrób z plasteliny (masy solnej) kaczuszkę.
Zadanie 2.
Zabawy badawcze.
Zrób z pomocą rodziców doświadczenia z jajkami: Eksperymenty z jajem, czyli 7 pomysłów na doświadczenia z dziećmi! | Mama w domu
Grupa Misie
Zabawa 1
„Turlam jajeczko” – zabawa ruchowa z piłką.
Rodzic układa z klocków uliczkę (tor przeszkód) o szerokości małego kroku, a długości około pięciu kroków dziecka. Zadaniem dziecka jest przetoczenie „jajeczka” (piłki) po wąskim stole (uliczce) i włożenie go do dużego kosza. Jeśli „jajko” wypadnie z toru i tym samym „stłucze się”, dziecko musi zacząć turlanie od nowa.
Zabawa 2
„Tajemnica jajka”- zabawa badawcza.
Rodzic rozbija jajo kurze do miseczki. Dziecko ogląda surowe jajko. Poznaje budowę, nazywa i wskazuje: żółtko, białko, błonę, skorupkę. Po czym eksperymentuje z jajkiem poprzez ubicie trzepaczką pianę z białek. W dalszej części, dziecko bada ugotowane na twardo kurze jajo, obiera je ze skorupek, przekrawa, porównuje białko i żółtko pod względem koloru i konsystencji. Dzieli się swoimi obserwacjami.
Grupa Krasnale
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna pt. ,, Zwierzątka” z wykorzystaniem rekwizytów. Poszukaj, czy masz może w domu modele zwierzątek. Ułóż sobie ( albo poproś osobę dorosłą) z tasiemki dwa koła. Do jednego koła włóż duże zwierzątka a do drugiego małe( 4 -5 sztuk). Możesz też podzielić te zwierzątka na takie, przebywają w gospodarstwie domowym i takie, które mieszkają w lesie. Przelicz te zwierzątka, i wskaż, których jest więcej a których mniej
Zadanie 2
Zabawa paluszkowa ,,Pięć zajączków”
Poproś osobę dorosłą o przeczytanie wierszyka ,a Ty wykonuj ćwiczenia paluszków. Może to być wspaniała zabawa dla całej rodzinki. Powodzenia!
Pięć zajączków małych kica na polanie ( pokazujemy całą dłoń)
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (chowamy jeden palec)
Pięć zajączków małych kica na polanie ( pokazujemy całą dłoń)
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie? ( chowamy dwa palce)
Pięć zajączków małych kica na polanie ( pokazujemy całą dłoń)
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie? ( chowamy trzy palce)
Pięć zajączków małych kica na polanie ( pokazujemy całą dłoń)
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? (chowamy cztery palce)
Pięć zajączków małych kica na polanie ( pokazujemy całą dłoń)
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? ( zaciskamy dłoń)
Pięć zajączków małych już do mamy kica ( naśladujemy skoki) Kocha je ogromnie mama zajęczyca (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi).
Grupa Smerfy
Zabawa 1
Zabawy matematyczne – przeliczanie, porównywanie
Najprostsza możliwa aktywność – kładziemy przed dzieckiem pisanki lub kurczaczki, albo inne dostępne przez Państwa świąteczne przedmioty i prosimy, żeby powiedziało ile ich jest. Wkładamy je do woreczka (nie muszą być wszystkie) lub przykrywamy ściereczką i pytamy ile znajduje się w woreczku (pod ściereczką), ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało tyle i tyle (podają Państwo swoje propozycje). Liczymy obiekty w ciągu, a następnie je przestawiamy, żeby pomóc dzieciom zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama.
Zabawa 2
Zachęcam do wykonania eksperymentów z jajkami:
https://www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html
Grupa Motylki
Zadanie 1
Wysłuchaj wiersza a następnie odpowiedz na pytania:
- Co kura chciała znosić?
- Dlaczego chciała znosić kolorowe jajka?
- Jakie elementy pojawią się w Wielkanoc?
- Co kryje się pod słowami „Dzień wodnego psikusa”?
„WIELKANOC”
Maria Bartniak
Gdacze kura ko, ko, ko,
Dziś pisanek zniosę sto!
W kropki, w paski, ciapki złote,
Już się biorę za robotę.
Na to kogut kukuryku,
Co za rzeczy dziś w kurniku?
Skąd to? Jak to, takie dziwy?
Czy to jakiś dzień szczęśliwy?
To Wielkanoc już nastała
A z nią pora na barana,
Jajka, żurek i dyngusa,
Dzień wodnego psikusa.
Zadanie 2
Wykonaj „Szaloną kurę”
Przygotuj potrzebne rzeczy (żółtą i czerwoną kartkę papieru, nożyczki oraz klej). Filmik instruktażowy pokaże Ci jak ją wykonać:
Grupa Biedronki
Zabawa 1.
,,Zadowolenie i niezadowolenie’’ – rozmowa o emocjach.
Rodzic rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania:
Co to znaczy czuć zadowolenie?
W jakich sytuacjach można być zadowolonym?
Co to znaczy być niezadowolonym?
W jakich sytuacjach można się tak czuć?Jakie są te uczucia – przyjemne czy nieprzyjemne?
Które z tych uczuć towarzyszy wam podczas oczekiwania na Wielkanoc?
Dlaczego się tak czujecie?
Zabawa 2.
Uzupełnij kartę pracy z ćwiczenia nr. 3 – KP3.35.
Grupa Pszczółki
Zadanie 1
Zabawa badawcza „Jak zbudowane jest jajko?”:
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
http://przedszkole.zelandia.pl/2020/04/16/eksperymenty-z-jajkami/
dziecko nazywa poszczególne części składowe jajka: skorupka, białko, żółtko; wie, że kurczaczki wykluwają się z jajek w których są zarodki
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Kolorowa pisanka”:
Grupa Żabki
Zabawa 1
Zabawa dydaktyczna „Co włożysz do koszyczka?”
http://wlaczpolske.pl/pliczki/1030
Proszę omówić z dzieckiem elementy koszyka wielkanocnego oraz ich symbolikę.
– malowane jajka –symbol odradzającego się życia
– chleb – zapewnia dobrobyt i pomyślność
– sól – chroni przed zepsuciem i złem
– chrzan – zapewnia zdrowie i sprawność
– kiełbasa – zapewnia zdrowie
– wielkanocna babka – symbol umiejętności i dostatku
– baranek wielkanocny z czerwoną chorągiewką – symbol Jezusa Chrystusa
– ser – zapewnia rozwój stada zwierząt domowych
Proszę, aby dziecko wymieniło nazwę każdego produktu, podzieliło ją na sylaby, podało pierwszą głoskę.
Proszę o wykonanie karty pracy nr 35.
Zabawa 2
Zabawa matematyczno-ruchowa „Zbieramy pisanki”.
Do wykonania potrzebne będą: kolorowe pisanki wycięte z kartonu (wcześniej przygotowane przez dzieci), kartki z napisanymi cyframi od 1 do 10 (na każdej kartce jedna cyfra).
Proszę rozłożyć na podłodze (dywanie) kolorowe pisanki. Na hasło: Zbieraj jajka! dziecko jak najszybciej zbiera jajka. Po wykonaniu zadania samodzielnie przelicza jajka i wybiera właściwa cyfrę (tyle ile zebrało jajek). Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
Następnie rozkładamy kartki z cyframi, dziecko losuje jedną z nich, mówi jaka to cyfra i układa obok odpowiednią ilość jajek.
Grupa Stokrotki
Temat: Z wizytą u kurki Czubatki.
Zadanie 1.
„Jajka nie tylko malowane” – prezentacja wydmuszek i jaj ozdobionych z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, uwrażliwianie na wartości estetyczne.
Rodzic zwraca uwagę dziecka na kolorystykę i precyzję wykonania. Zadaje pytania:
- Czym różną się od siebie jajka?
- Jakie materiały zostały użyte do ich ozdobienia?
- Które z nich wymagają większego nakładu pracy?
Zadanie 2.
„Kolorowe wydmuszki” – zdobienie wydmuszek dowolną techniką.
Ozdób wydmuszkę dowolnie wybraną przez Ciebie techniką.
Materiały przydatne do wykonania zadania: wydmuszki, kolorowe papiery, krepina, brokat, sypkie produkty spożywcze: kasze, ziarenka kawy, ryż, groch itp., klej, farby, pędzle.
Grupa Słoneczka
Zadanie 1
„Wędrujące jajeczko” – ćwiczenie oddechowe. Dmuchaj na styropianowe jajeczko przez słomkę. Jajko powinno się przesuwać.
Zadanie 2
„Gotowane czy surowe?” – zapoznanie dzieci ze sposobami sprawdzenia stanu, w jakim jest jajko.
Oba jajka „rozkręć” na tacce z jednakową siłą i obserwuj zachowanie jajek: czy obydwa wirują jednakowo szybko? (ugotowane na twardo jajko rozkręca się bez problemu
i szybko wiruje, a surowe „jest leniwe”. Kiwa się, traci szybko ochotę do obracania
i wkrótce wyhamowuje.)