Grupa Muchomorki
Zadanie 1
Posłuchaj legendy o Warszawie, a następnie spróbuj ją opowiedzieć mamie, tacie lub np. babci. Odpowiedz na pytanie: Jak wygląda syrenka?
Zadanie 2
Pobaw się przy muzyce. Zaproś do zabawy domowników. Spróbuj dokładnie naśladować ruchy.
Batti Strauss – zajęcia muzyczne – Trisch Trasch – prowadzenie Anna Machmar – YouTube
Grupa Misie
Zadanie 1
„Koniki” – zabawa ruchowa.
Rodzic kładzie płasko na podłodze sznurki, przez które będzie przeskakiwało dziecko – konik, oraz wyznacza „stajnię” dla konika. Na hasło: konik na łąkę! Dziecko wybiega i biega kłusem – na palcach, idzie stępa – powoli z wysokim podnoszeniem kolan, galopem – z odbijaniem się to z jednej, to z drugiej nogi. Rodzic podaje tempo grając na wybranym instrumencie dostępnym w domu, naśladując dźwiękami kłus konia (miarowe, lekkie, dość szybkie uderzenia), chód stępa (miarowe, krótkie uderzenia, w tempie marszowym) i galop (rytm punktowany jak do podskoków). Na hasło: Skok przez przeszkodę! „konik” obunóż przeskakuje przez przeszkodę. Po kilkukrotnej zmianie sposobu poruszania się „konik” wraca do „stajni” na hasło: „Konik do stajni”.
Zadanie 2
Zbieramy ziemniaki” – zabawa matematyczna
Rodzic rozsypuje liczmany – ziemniaki na podłodze. Następnie przekazuje dziecku koszyczek, do którego w określonym czasie (granie na instrumencie) zbiera ziemniaki. Sam również zbiera kilka do swojego koszyczka. Kiedy wybrzmi ostatnie brzmienie instrumentu. Rodzic z dzieckiem wspólnie przeliczają zebrane ziemniaki. Ponownie wracają do zbierania. Kiedy zbiorą wszystkie ziemniaki, przeliczają swoje plony. Ustalają, kto zebrał najwięcej bulw, po czym dzielą wszystkie zebrane ziemniaki między siebie po równo, wkładając je po jednym do każdego koszyka.
Grupa Krasnale
Zadanie 1
,,Monety”- zabawa matematyczna
Dajemy dziecku monety o różnych nominałach prosimy aby je posegregowało ze względu na wielkość, pytamy jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi monetami, które z nich ma największą a która najmniejszą wartość
Zadanie 2
Lizaki dla lalek” – zabawa plastyczna.
Dziecko tworzy z plasteliny wałeczki następnie zwija je i nadziewa na patyczek do szaszłyków. Pozdrawiam 😊
Grupa Smerfy
Zadanie 1
Zajęcia ruchowe. Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
Zadanie 2
Zachęcam do wykonania eksperymentów z mlekiem:
Grupa Motylki
Zadanie 1
Włącz wesołą, skoczną muzykę i zakręć Magicznym kołem. Wykonaj ćwiczenie, które ono wskaże (przynajmniej 5 razy) .
https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
Zadanie 2
Przygotuj dwa talerzyki lub dwa koła wycięte z papieru, ziarenka fasoli lub grochu. Koła to miski psa Burka a ziarenka to kości. Wykonuj polecenia i obliczaj:
Włóż 4 kości (ziarenka) do jednej miski i 4 kości do drugiej miski. W której misce jest więcej kości?
Burek miał w jeden misce 6 kości (włóż do miski 6 ziarenek). Był głodny i zjadł 2 kostki (zabierz z miski 2 ziarenka). Ile mu zostało?
Burek miał 5 kostek w misce (włóż do miski 5 ziarenek). Dostał jeszcze 3 kostki (włóż do miski jeszcze 3 ziarenka). Ile kostek na Burek?
W jednej misce Burek miał 6 kości (włóż do miski 6 fasolek) a w drugiej misce 2 kości (włóż do drugiej miski 2 fasolki). Ile wszystkich kości miał Burek? itd…
Zadanie dodatkowe:
4-latek – karta pracy str. 14 – Nalep w zagrodach zwierzęta, tak by w każdej było ich 5.
5-latek – karta pracy str. 27 – Znajdź 7 różnic na ilustracjach. Dokończ kolorowanie jabłek. Rozwiąż rebus.
Grupa Biedronki
Zabawa 1
Obejrzyj film ,,Skąd się biorą produkty ekologiczne?”, porozmawiaj z dzieckiem na temat filmu. Zaproponuj narysowanie symbolu żywności ekologicznej.
https://www.youtube.com/watch?v=4VhGmy1zR1w
Zabawa 2
,,Zbieranie ziaren” – zabawa. Rodzic rozsypuje na stole ziarnka słonecznika i daje dziecku papierowy talerzyk. Dziecko biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Rodzic podnosi karteczkę z liczbą (od 0 do 10). Zadaniem dziecka jest zebrać tyle ziarenek, jaka jest widoczna liczba na karteczce. Przelicza liczbę ziarenek, w razie pomyłki dokłada lub odejmuje ziarna.
Grupa Pszczółki
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Rodzice i ich dzieci”- dziecko nazywa młode osobniki zwierząt z wiejskiego podwórka.
http://ps86.zsp4.bialystok.pl/images/20042020/ZWIERZTA_WIEJSKIe-PREZENTACJA_CYTRYNKI.pdf
http://uciocimariolki.pl/temat-dnia-zwierzeta-i-ich-dzieci/
Zadanie 2
Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T.Fiutowskiej „Przeciwnie” – dziecko dopowiada słowa o przeciwnym znaczeniu do czytanego wierszyka.
Coś jest duże, a coś …
Coś jest czarne, a coś …
Jedno tłuste, inne …
Tamto cienkie, a to …
To głębokie, a to …
Może piękne być lub …
To wysokie, a to …
Coś gładziutkie jest lub ..
.Coś jest słodkie albo …
Inne smutne lub …
To jest proste, a to …
Coś jest głośne, a coś …
Wiele jest przeciwstawnych słów,
więc się pobawimy znów.
Grupa Żabki
Zadanie 1
Pogadanka na temat „Maszyny rolnicze” – zapoznanie z maszynami i narzędziami ogrodniczymi oraz zwrócenie uwagi na zasady bezpieczeństwa podczas ich wykorzystywania.
Proszę zapytać dziecko: Jakie zna maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy? Rodzic pokazuje zdjęcia maszyn m.in. traktor, kombajn zbożowy, silos, prasa belująca, pług, siewnik.
Rodzic opowiada o maszynach rolniczych na podstawie poniższych informacji (zdjęć, ilustracji):
Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.
Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.
Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.
Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.
Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Maszyna przyszłości”.
Proszę, by dziecko narysowało wymyśloną przez siebie maszynę przyszłości, która ułatwi rolnikom prace w polu. Zachęcam do rozmowy z dzieckiem na temat wykonanej pracy, zachęcania do budowania dłuższych wypowiedzi przez dziecko.
Proszę o wykonanie zadania w książce cz.3 strona 40.
Grupa Stokrotki
Zadanie 1
„Nasze zagadki” – zagadki słowne o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie.
Rodzic czyta dziecku zagadki i prosi o ich rozwiązanie.
Kwiku! Kwiku!
Żyję w chlewiku,
z koryta jadam,
z nikim nie gadam. (świnia)
Komu wygodniej
chodzić po drogach,
gdy cztery podkowy
ma na nogach? (koń)
Jestem duża, ciemna,
białe łaty mam.
Sianem mnie nakarmisz,
zdrowe mleko dam. (krowa)
Dzięki niej na zimę
masz czapkę i szalik.
Gdy w góry pojedziesz,
ujrzysz ją na hali. (owca)
Jestem biała, szara,
ruda albo czarna.
Niosę smaczne jaja,
lubię dziobać ziarna. (kura)
Grzebień dumnie nosi,
lecz go nie używa.
Skoro dzień nadchodzi,
ludzi ze snu zrywa. (kogut)
Zadanie 2
Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.3 str. 59
Przyjrzyj się obrazkom. W każdej grupie jeden obrazek nie pasuje do pozostałych. Otocz go czerwoną pętlą. W pustym miejscu narysuj produkty nabiałowe.
Grupa Słoneczka
Zadanie 1
Ćwiczenia analizy słuchowej : Jakie to zwierzę?
Rodzic/ opiekun wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura; kro-wa – krowa).
Zadanie 2
Zabawa matematyczna „Wiosenne rytmy”.
Dziecko siedzi na podłodze a rodzic daje dziecku kolorowe zakrętki i układa różne rytmy, np. zakrętka czerwona, zakrętka niebieska, dwie zakrętki niebieskie, jedna zakrętka czerwona.
Zadaniem dzieci jest ułożenie rytmu według wzoru.